آمار مطالب

کل مطالب : 367
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 98
باردید دیروز : 16
بازدید هفته : 119
بازدید ماه : 119
بازدید سال : 5704
بازدید کلی : 91058

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان غرش آسمان و آدرس dive.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1396
نظرات
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، «ادمیرال شن ها ئو» فرمانده ناوگروه چین ضمن بازدید از کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فرمانده این کارخانجات گفت: من جانشین فرمانده ماموریت‌های ناوگان شرق چین و فرمانده این ناوگروه هستم و این اولین باری است که به ایران سفر می‌کنم.
 
وی افزود: امروز من بسیار خوشحالم که از مجموعه شما بازدید می‌کنم، تا آنجایی که من مشاهده می‌کنم شما مجموعه وسیعی دارید که قابلیت‌های زیادی در خود جای داده است، از آنجایی که شما مسئولیت بسیار سنگین کنترل و کاربری مجموعه وسیعی را دارید من احساس می‌کنم این مسئولیت مهمی است.
 
ادمیرال شن هائو افزود: سال‌ها قبل من مسئولیتی مشابه مسئولیت شما را داشتم و سنگینی این مسئولیت را خوب درک می‌کنم، من از صمیم قلب امیدوارم ساخت و تعمیرات تجهیزات نیروی دریایی ارتش ایران با قدرت ادامه پیدا کند که این موضوع در تقویت نیروی دریایی به شما کمک کند.
 

فرمانده کارخانجات نداجا نیز در این دیدار گفت: نیروی دریایی ارتش از چند سال پیش در بخش ساخت تجهیزات بومی وارد شده است که ناوشکن جماران از نمونه‌های آن است و چندین شناور دیگر نیز در حال ساخت داریم

تعداد بازدید از این مطلب: 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1396
نظرات
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین که ظهر روز پنج‌شنبه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفته بود، فردا در آب‌‌های جمهوری اسلامی ایران یک رزمایش مشترک برگزار خواهد کرد.
 
این رزمایش مشترک میان ناوهای نیروی دریایی ارتش و ناوگروه ارتش چین در تنگه هرمز برگزار خواهد شد و در آن، دو طرف توان نظامی خود را به نمایش گذاشته و تجربیات‌شان را به اشتراک می‌گذارند.
 
ناوگروه کشور چین متشکل از ناوشکن Chang Chung، ناو پشتیبانی Chao Hu، ناو رزمی Jin Zhou به همراه یک بالگرد به منظور تحکیم روابط دوستانه بین دو کشور و ارتقای تعاملات دریایی نیروهای دریایی دو کشور هم‌اکنون در جنوب کشورمان به سر می‌برد.
تعداد بازدید از این مطلب: 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1396
نظرات

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: جمهوری اسلامی با همه قوا به مبارزه با گروه‌های تروریستی پرداخته و اقدامات مثبت ایران در افغانستان، عراق و سوریه در مبارزه با این گروه‌ها چنان در حافظه تاریخ ثبت شده است که هیچکس قادر به نادیده گرفتن آن نیست.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در دیدار با وابستگان نظامی خارجی که در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد، گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که برای نهمین سال پیاپی با برگزاری این مراسم باشکوه میزبان وابستگان محترم نظامی کشورهای دوست در جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: جهان در مقطع فعلی برهه حساسی را تجربه می کند و به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی قرار دارد و نظم جهانی در حال دگرگونی است.

حیدری اظهار کرد: هم اکنون در بعضی از کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و با توطئه بیگانگان، افراطی گری و اقدامات وحشیانه تروریستی و جنگ های نیابتی در حال طرح ریزی و اجراست و مجموعه ای از تروریست ها اعم از عناصر افراطی القاعده، طالبان، داعش، جبهه النصره و سایر گروهک های تروریستی با تحریک و پشتیبانی بعضی از کشورها و حمایت و هدایت کشورهای به ظاهر طرفدار حقوق بشر، برابر سناریوهای ابلاغی از سوی اربابانشان بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال جنایت علیه بشریت هستند.

فرمانده نزاجا تاکید کرد: هیچکس در جهان نمی تواند نقش سازنده و ثبات بخش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را در شرایطی که ناامنی و بی ثباتی مورد حمایت قدرت های فروشنده سلاح است را نادیده بگیرد. زمانی که آمریکا مشغول حمایت از گروه های تروریستی در منطقه بود، جمهوری اسلامی با همه قوا به مبارزه با این گروه‌ها پرداخت و اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، عراق و سوریه در مبارزه با گروهای تروریستی چنان در حافظه تاریخ ثبت شده است که هیچکس قادر به نادیده گرفتن آن نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1396
نظرات

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش وحدت کلمه در بین آحاد مردم شریف ایران را لازمه ممانعت از استفاده های سوء دشمن دانست و گفت: امنیت پایدار تنها در سایه اتحاد و همدلی حاصل می شود.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری  در محفل انس با قرآن کریم در منطقه دوم دریایی ولایت(جاسک) با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در تهران  تصریح کرد: این حادثه ها هرگز ذره ای در دل مردم ما را هراس ایجاد نمی‌کند، دشمن بداند ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم و قطعا مردم ما با این اقدامات کوردلان بیدارتر و هشیارتر می شوند.

 سیاری خاطر نشان کرد: اگر امروز یک ناامنی کنترل شده در خلیج عدن وجود دارد و با این شرایط ما توانسته ایم بدون اینکه کوچکترین خللی در برنامه های صادرات و واردات نفتی و غیرنفتی ما در دریا رخ دهد بیش از ۴۰۰۰ کشتی نفتکش و تجاری را تا منطقه ایمن اسکورت کنیم همه اینها نتیجه نعمت امنیت است که با حضور شما دریادلان ولایتمدار در آبهای دوردست حاصل می شود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با تاکید بر اینکه هر پیشرفتی در سایه امنیت حاصل می شود تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این اطمینان را به ملت شریف ایران می دهند که تمامی مرزهای دریایی، زمینی و هوایی درسیطره سربازان جان برکف این مرز و بوم بوده و بطور کامل بر اوضاع مسلط هستیم.

سیاری در ادامه گفت: امروز به لطف خداوند و با تاسی از رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا منطقه جنوب و جنوب شرق کشور با وجود نیروهای مسلح مستقر در منطقه اعم از نیروی دریایی راهبردی ارتش، نیروی دریایی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی تفاوت بسیاری با سالیان گذشته کرده است. امروز شاهد یک استقرار عظیم از بندر عباس تا باب المندب هستیم و بدنبال آنیم که در راستای توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی اقدامات بزرگی انجام دهیم و به لطف خداوند تا الآن هم موفق بوده ایم.

وی اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش به عنوان طلایه دار توسعه و آبادانی سواحل مکران در این مناطق حضور یافته و در ادامه برای محقق شدن نظریه "پیشرفت دریا محور کشور" تمام تلاش خود را بکار خواهد بست و این ماموریت خطیر زمانی شدنی است که انسانهایی ولایتمدار، پا در رکاب، ایثارگر، شهادت طلب و متعهدی چون شما عزیزان پای کار بیایند.

تعداد بازدید از این مطلب: 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1396
نظرات

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه تنش‌ها بین عربستان سعودی و قطر، برخی خبرها از استقرار نظامیان قطری در تنها مرز این کشور با سعودی‌ها خبر می‌دهند.

از ابتدای آغاز تنش در روابط عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورها با قطر، ریاض مرز زمینی، هوایی و دریایی خود با دوحه را به روی قطری‌ها بسته است.

«علی الاحمد» مدیر موسسه امور خلیج فارس در واشنگتن و فعال سیاسی مخالف عربستان سعودی، حالا امروز دوشنبه از استقرار نظامیان قطری در تنها مرز زمینی این کشور با عربستان خبر داده است.

او در توئیترش ضمن انتشار فیلمی از تحرکات نظامی در مرز «ابو سمره»، ذکر کرده که در بین این نظامیان، برادر امیر قطر هم حضور داشته است.

در این فیلم کوتاه، جابجایی و تحرکات خودروهای زرهی را به وضوح می‌توان دید.

الاحمد در توئیت خود باب کورکر، رئیس کمیته امور خارجی سنا، کریس مورفی سناتور دموکرات و همچنین سفیر قطر در آمریکا را آورده و آنها را مخاطب قرار داده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1396
نظرات

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» یک سرباز ترکیه‌ای نیز طی عملیات امنیتی و ضد تروریستی در استان «بینگول» کشته شد.

 

در جریان عملیات ضد تروریست‌ها در استان «شرناق» یک نظامی ترکیه کشته و یک افسر دیگر زخمی شد.

 

همچنین درپی تیراندازی عناصر پ.ک.ک به افسران عملیات مین‌روبی در روستایی در استان «حکاری» 3 نفر مجروح شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

 

6 نظامی ترکیه نیز بعد از شلیک شدن چندین گلوله خمپاره از سوی تروریست‌هایی که در داخل خاک عراق مأوا گزیده بودند، زخمی شدند.

 

طبق آمار رسمی، از آغاز مجدد درگیری‌ها میان دولت ترکیه و تروریست‌های پ.ک.ک در جولای 2015، بیش از 1200 نفر شامل نیروهای امنیتی و غیرنظامیان، جان خود را در حملات گروهک پ.ک.ک از دست داده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1396
نظرات

یکی از فرماندهان سوری با اشاره به اینکه نیروهای ارتش سوریه به مرز با عراق رسیده اند، هدف نهایی نیروهای مسلح این کشور را شکستن محاصره دیرالزور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از فرماندهان سوری به المیادین اعلام کرد: ما به مرز با عراق رسیده ایم و مرحله بعدی پاکسازی البادیه سوریه است. مانعی در برابر ما برای برقراری امنیت مرزی با وجود همه بمباران ها و حملات(آمریکایی ها) وجود ندارد.

وی افزود: هدف نهایی پیشروی نیروهای سوری رسیدن به دیرالزور و شکستن محاصره دیرالزور است. ما در ۶۰۰ متری از خاکریز حدفاصل با عراق هستیم.

شایان ذکر است که ارتش سوریه با همکاری متحدانش اخیرا در مرحله اول از عملیات نظامی در البادیه سوریه موفق به رسیدن به مرز عراق در شمال شرق التنف شدند. رسیدن به مرزهای عراق پس از تسلط بر مواضع و مناطق استراتژیک در عمق البادیه محقق شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1396
نظرات

در پی شهادت مظلومانه‏ تعدادی از هموطنان‌مان در حادثه تروریستی که در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوست، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن این‌گونه تلاش‌های ددمنشانه دشمن بر آمادگی ملت غیور ایران و فرزندان آنها در نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در مقابله با اینگونه حرکات کور و خباثت‏‌آلود دشمنان انقلاب اسلامی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه ارتش آمده است:

بدون شک، حمله تروریستی اخیر، در به خاک و خون کشیدن جمعی از مردم بی‏ دفاع و روزه‏‌دار ایران اسلامی، نشان از رفتار سبوعانه و خوی وحشی‌گری دشمنان دین مبین اسلام داشته و مؤید کینه و دشمنی مزدوران استکبار با ملت شریف ایران، انقلاب و آرمان های نظام اسلامی است که نتیجه‌ آن چیزی جز افزایش نفرت از اینگونه ددمنشی ها نخواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنان حقیر و پست و آنانی که آرمان های خود را در به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع ایران اسلامی و دیگر کشورهای مسلمان منطقه می دانند و در این راه از هیچ‌گونه جنایتی فروگذار نیستند، بدانند که ملت غیور و شهیدپرور ایران اسلامی که رویدادهایی مانند ترورهای روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال آن هشت سال جنگ تحمیلی را با نثار خون هزاران شهید، جانباز و ایثارگر پشت سر گذاشته اند، استوارتر و محکمتر به راه مقدس خود ادامه داده و اینگونه اقدامات بی ارزش و مذبوحانه دشمنان نه تنها خللی در اراده آنها به وجود نیاورده بلکه ملت و نیروهای مسلح را در تحقق آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا و دفاع از نظام مقدس‌مان متحدتر، آماده‌تر و منسجم تر می‌نماید.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به امام زمان حضرت مهدی موعود (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)، ملت شریف و همیشه در صحنه جمهوری اسلامی و خانواده گرانقدر شهدای این حادثه تروریستی؛ اعلام می دارد فرزندان غیور ملت در ارتش ولایی جمهوری اسلامی ایران، همچون گذشته ضمن صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشورمان و آمادگی کامل جهت مقابله با دشمنان زبون و بدخواهان این ملت و مملکت، به صورت کاملا متحد و هماهنگ با دیگر نیروهای مسلح، هرگونه تحرک دشمنان را در کیلومترها دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی رصد کرده و با انگیزه ای مضاعف و روحیه ای سرشار از ایمان، سربلندی و استقامت برگرفته از ملت سرافراز ایران اسلامی، پاسخی محکم به هر گونه تجاوز و تعدی به خاک پاک میهن اسلامی خواهد داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1396
نظرات
نیرو‌های دولتی سوریه امروز-شنبه- از تسلط خود بر بیش از یک‌پنجم صحرا‌های استراتژیک این کشور خبر دادند.
 
به گزارش نامه نیوز، ارتش سوریه همچنین امروز برای اولین بار پس از ۱۵ سال، به مرز شرقی این کشور با عراق رسید.
 
فرمانده کل ارتش سوریه گفت: «با کمک متحدان خود تروریست‌ها در مناطق متعددی شکست دادیم و کنترل ۲۰ هزار کیلومتر مربع را به دست گرفتیم.».
تعداد بازدید از این مطلب: 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1396
نظرات

ه نقل از پایگاته خبری المصدر، ارتش سوریه موج جدید حمله‌های خود علیه مواضع گروه‌های تروریستی در استان «درعا» را آغاز کرد.

 
به گزارش نامه نیوز، گردان چهارم زرهی ارتش سوریه هدایت حمله‌های امروز-شنبه- علیه تروریست‌ها را در درعا برعهده داشت.
 
ارتش سوریه اعلام کرد ساختمان محل برگزاری جلسه سران گروه‌های تروریستی از جمله «جبهه النصره» در استان درعا را با موشک هدف قرار داده است که به کشته شدن سه تن از سران تروریست‌ها منجر شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1396
نظرات

به گزارش ایرنا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه ای که امروز منتشر شد، اعلام کرد که یگان های ارتش و نیروهای مسلح بعدازظهر روز گذشته (جمعه) مرحله نخست از عملیات نظامی در بادیه سوریه را اجرا کرد و توانستند از شمال شرق التنف به مرزهای عراق برسند و بر مناطق و پایگاه های راهبردی مختلفی به مساحت 20 هزار کیلومتر مربع درعمق بادیه از زمان آغاز عملیات از جنوب و شرق شهر تدمر، مسلط شد
این موفقیت، تحولی راهبردی در مبارزه با تروریسم و نقطه آغازی برای عملیات نظامی در بادیه سوریه و در مرز عراق و تنگ تر کردن عرصه بر گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه به شمار می رود.
در این عملیات صدها تروریست داعشی به هلاکت رسیدند و خطوط تدارکاتی و پشتیبانی این گروه تروریستی از مسیرهای مختلف قطع شد.
این عملیات نشان دهنده توان ارتش سوریه و هم پیمانان آن و عزم آن ها برای سرکوب تروریسم است و ثابت می کند که ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان تنها نیروی فعال در مبارزه گروه تروریستی داعش است.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه بار دیگر نسبت به خطرها و پیامدهای تجاوزهای مکرر ائتلاف بین المللی و تلاش آنها برای سنگ اندازی در مسیر پیشروی ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان در جنگ با تروریسم هشدار داد.
ارتش و نیروهای مسلح سوریه بر عزم خود برای مبارزه با دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و تروریست های وابسته به آن ها و بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر خاک سوریه تاکید کرد.
منابع میدانی روز جمعه اعلام کردند که نخستین یگان های ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت به مرز عراق در شمال شرق گذرگاه مرزی التنف رسیدند.
نیروهای بسیج مردمی عراق نیز از سوی دیگر مرز از استان الانبار خود را به مرز سوریه رساندند.

تعداد بازدید از این مطلب: 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 17 خرداد 1396
نظرات

ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع‌مقدس و جنگ تحمیلی ۴۸ هزار شهید را تقدیم دفاع از امنیت و حیثت ملت ایران کرده است. به مناسبت ۲۹ فروردین که در تقویم «روز ارتش» نام گرفته است به گوشه‌ای از نشانه‌های آمادگی یگان‌های ارتش اشاره خواهد شد.

به گزارش ایسنا،ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در هریک از بازه‌های تاریخ معاصر کشورمان نیروی توانمند، تصمیم‌ساز و سرنوشت آفرین بوده است.  قهرمانان ارتشی در دوران شکوهمند مبارزات انقلابی ملت ایران اگرچه تحت مدیریت و فرماندهی سیستم پادشاهی بودند اما در میان آنها شخصیت‌های مذهبی و مبارزاتی متعددی حضور داشت که با آغاز مخالفت‌های مردم به  دلیل انحرافی که سیستم پادشاهی از نظام اسلامی و شرع داشت دوشادوش امت و در قالب هسته‌های سیاسی مذهبی به مخالفت با رژیم شاهنشاهی پرداخت.

تعداد بازدید از این مطلب: 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 17 خرداد 1396
نظرات

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: بقای ارتش مرهون شناخت و اندیشه صحیح امام خمینی (ره) بود.

به گزارش ایسنا، آیین رونمایی از پنج جلد کتاب با عنوان «تقویم تاریخ دفاع مقدس» جلدهای ۳۶ تا ۴۰ در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این مراسم امیرسرتیپ فلاح، رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی زمینی ارتش در سخنانی گفت: نشر و اهمیت ثبت حماسه‌های دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و اگر رشادت‌های رزمندگان در آن دوران نبود، اکنون امنیت و ثبات نیز در کشور وجود نداشت.

وی گفت:‌ استکبار جهانی همواره در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه ایجاد ناامنی کرده است و ما شاهدیم که چگونه در این دریای متلاطم ناامن، تنها کشوری هستیم که از نعمت آرامش برخورداریم.

امیرسرتیپ فلاح با اشاره به اینکه قرار است ۱۰۲ جلد کتاب پیرامون تاریخ دفاع مقدس و نقش نیروی زمینی ارتش در آن دوران به چاپ برسد، گفت:‌ با توصیه مقام معظم رهبری در راستای ثبت تاریخ دفاع مقدس، فرماندهان و مدیران ارتش از سال ۱۳۸۱ تاکنون اقدام به چاپ کتاب در زمینه تحقق فرمایش مقام معظم رهبری کرده‌اند. امروز نیز از جلدهای ۳۶ تا ۴۰ گنجینه ارزشمند «تقویم تاریخ دفاع مقدس» رونمایی خواهیم کرد. بی‌شک یکی از دلایلی که استکبار جهانی به خودش اجازه تعرض به صورت جنگ سخت نداده، ریشه در تجربه و آموزه‌های ما در تاریخ دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: ۷۰ جلد دیگر از «تقویم تاریخ دفاع مقدس» باید به چاپ برسد. همچنین تاکنون ۳۴ جلد کتاب پیرامون آماد و پشتیبانی، ۱۰ جلد در رابطه با نقش نیروی زمینی، دو جلد اطلس عملیات‌های سال ۵۹ و ۶۰، ۹ جلد خلاصه از ۱۰۲ جلد کتابی که باید به چاپ برسد منتشر شده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی زمینی ارتش در پایان سخنان خود تأکید کرد:‌ باید قدر پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس را بدانیم و از لحظه لحظه حضورشان استفاده و آموزه‌هایشان را مستندسازی کنیم، چرا که آیندگان نباید تجربه پیشین ما را مجدد بیازمایند. مسئله مهمی که در رابطه با چاپ این آثار وجود دارد این است که تمامی کتاب‌ها به دور از حب و بغض و گرایش جناحی به نگارش درآمده‌اند

تعداد بازدید از این مطلب: 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 17 خرداد 1396
نظرات

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: همزامان با افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور فرماندهان و پیشکسوتان ارتش در ارتفاعات بازی دراز روایت‌گری کردند.

امیرسرتیپ ابراهیم گلفام در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور چند هزار نفری زائران راهیان نور در بازی دراز بیان کرد: کوهپیمایی بزرگ مردم و فرماندهان منطقه غرب کشور به مناسبت عملیات بازی‌دراز برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد:‌این برنامه هر ساله به مناسبت سالروز آزادسازی ارتفاعات بازی‌دراز از چنگال دشمن بعثی برگزار می‌شود. امسال نیز با حضور بیش از ۲۵ هزار زائر و علاقه‌مند به راه شهدا برگزار شد. پس از پایان این کوهپیمایی فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به تشریح این عملیات و نقش یگان‌هایی همچون هوانیروز ارتش در بُعد امدادرسانی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام سخنرانی کردند.

گلفام افزود: در حقیقت این برنامه افتتاحیه راهیان نور در سال جدید و در مناطق عملیاتی غرب کشور به حساب می‌آید. حضور فرماندهان ارتش در بین مردم با لباس بسیجی یکی از بخش‌های برگزار این برنامه بود. گفتنی است سرهنگ معینی ارشدنظامی غرب کشور نیز در این حرکت عظیم فرهنگی و بصیرت‌بخش حضور داشت

تعداد بازدید از این مطلب: 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 10 خرداد 1396
نظرات
گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، ارتش عراق به همراه نیروهای مردمی عملیاتی گسترده را علیه تروریست‎های داعش در مناطق بیابانی نزدیک به مرزهای سوریه انجام داد. نیروهای دولتی و مردمی عراق در طول 24 ساعت گذشته مواضع عناصر داعش در مناطق بیابانی واقع در غرب شهر راهبردی «حدیثه» در جنوب شرقی استان الانبار را هدف قرار دادند. در این عملیات نزدیک به ۲۰ تروریست داعش به هلاکت رسیدند و چند خودروی بمب‌گذاری‌شده آن‌ها نیز منهدم شد. بنا به اعلام فرمانده‌هان نیروهای عراقی عملیات ضد تروریستی در مناطق روستایی نزدیک به مرزهای سوریه تا پاکسازی کامل ادامه خواهد داشت.
تعداد بازدید از این مطلب: 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 10 خرداد 1396
نظرات
وزارت دفاع چین - از رزمایش ارتش این کشور در دریای «بوهای» و مجاورت شبه جزیره کره خبر داد. به گزارش نامه نیوز، پکن اعلام کرد این رزمایش با استفاده از گلوله‌های جنگی صورت گرفت و ارتش چین سلاح‌ها و موشک‌های خود را آزمایش کرد. وزارت امور خارجه چین تاکید کرد موشک‌ها و سلاح‌های این کشور برای افزایش کاراریی در دفاع از چین آزمایش شده‌اند.
تعداد بازدید از این مطلب: 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 8 خرداد 1396
نظرات

مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران در یادداشتی به مناسبت روز ارتش نوشت: «امنیت همیشه یکی از مهمترین نیازهای بشر بوده و پاسبانان آن از ارج و قرب بالایی در نزد خداوند و مردم برخوردارند. در نظام مقدس اسلامی کشور ما نیز ارتش به عنوان یکی از مهمترین ارکان حفظ و استمرار امنیت در کنار دیگر نیرو های مسلح، جایگاه والا و ارزنده ای دارد..»

به گزارش ایسنا، در ادامه یاداشت آمده است: « نامگذاری روزی به نام ارتش توسط حضرت امام(ره)، نشان می‌دهد که ارتش نیرویی مکتبی، اسلامی و مردمی است که در کوران حوادث روزگار، از ناسره‌ها پالوده شده و با بصیرت انقلابی و تعهد و پایبندی دینی بر قله‌های افتخار و خویشتن‌باوری ایرانیان ایستاده است. نگاهی به پیشینه تاریخی کشور نشان می‌دهد ایران هر زمانی که نیروهای مسلح و حافظان امنیت آن، ضعیف بود و مورد حمایت و پشتیبانی قرار نمی‌گرفت و یا دست تفرقه دشمن خارجی صفوف استحکام آن را لرزان کرده بود، آسیب های فراوانی دید.

حافظه تاریخی کشور ما پر است از دست‌اندازی‌های قدرت‌های خارجی که از شمال و جنوب، شرق و غرب، سرزمین مان را آماج حملات خود قرار می‌داده‌اند ولی امروز با آینده‌نگری حضرت امام(ره) و تدابیر مقام معظم رهبری، ارتش عزیز کشورمان در کمال خودباوری و عزت‌مندی، مسیری از امنیت، پیشرفت و بالندگی را با همکاری دیگر قوا، پیش پای کشور گشوده است.

قیاس ارتش امروز که باورهای آن را خداپرستی در لوای دین اسلام، میهن‌دوستی در ورای آموزه‌های فرهنگی و مردم‌داری در پس آرمان‌های انقلاب، تشکیل می‌دهد با ارتش شاهنشاهی پهلوی که خود را فقط به شخص شاه پاسخگو می‌دید، امری بیهوده، غیرحرفه ای، تفرقه برانگیز و دشمنانه است. همواره دشمن با سلاح تفرقه و نیرنگ تلاش کرده است تا در پس سیاست‌های استعماری خود قدرت دفاعی کشور و گفتمان همبستگی و اتحاد میان نیروهای مسلح را تضعیف و در دیواره امنیتی کشور رخنه ایجاد کند.

آن‌ها می‌بینند که با اعمال تمام فشارهای غیرانسانی، تحریم‌ها، تهدیدها و جنگ هشت‌ساله‌ای که طی ۳۷ سال گذشته به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده‌اند، نه تنها که دستاوردی نداشته بلکه ایران، بدون وابستگی به قدرت‌های خارجی مسیر رشد و اعتلای اسلامی خود را دنبال و با الگوی اسلامی مردم‌سالاری، بنیان‌های مدنی خود را نیز تقویت کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 8 خرداد 1396
نظرات

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش گفت: امنیت پایدار در خوزستان برقرار است و آنچه را که امروزه در خوزستان شاهد آن هستیم بدون تلاش‌های نیروی مسلح اعم از سپاه، مرزبانی و ارتش میسر نخواهد بود. امروزه در نقطه صفر مرزها کشاورزان مشغول به کار هستند و شاهد هیچ گونه مشکلی نیستیم

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم علی ظریفی‌یگانه در نشست خبری که امروز(28 فروردین ماه) در لشکر 92 زرهی خوزستان برگزار شد، با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: شهدای ارتش جمهوری ایران تاثیر بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و با حضور خود در انقلاب، اسلام و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران را زنده نگه داشتند.

وی ادامه داد: در آن زمان، آمریکا و مستشاران نظامی فکر نمی‌کردند که ارتش به انقلاب بپیوندد و این امر، سبب وارد آمدن ضرر زیادی به آمریکا شد. علی‌رغم نظر آنها که فکر می‌کردند ارتش ایران به حمایت از حکومت پهلوی خواهد پرداخت، ارتش با شنیدن پیام امام خمینی(ره) به سرعت به انقلاب پیوست و این سرمایه عظیم نظامی در اختیار نظام قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش توضیح داد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دو قشر برای منحل کردن ارتش تلاش داشتند؛ نخست دوستان ناآگاهی که انقلابی بودند ولی شناختی نسبت به بدنه ارتش نداشتند و دیگری نیز عناصر ضدانقلاب که استکبار جهانی به آنها خط می‌داد. در آن هنگام، شرایطی در ارتش به وجود آمد که کارکنان از نظر روحی بسیار متزلزل شدند و هر لحظه منتظر تسویه‌حساب و منحل شدن ارتش بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 8 خرداد 1396
نظرات

ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع‌مقدس و جنگ تحمیلی ۴۸ هزار شهید را تقدیم دفاع از امنیت و حیثت ملت ایران کرده است. به مناسبت ۲۹ فروردین که در تقویم «روز ارتش» نام گرفته است به گوشه‌ای از نشانه‌های آمادگی یگان‌های ارتش اشاره خواهد شد.

به گزارش ایسنا،ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در هریک از بازه‌های تاریخ معاصر کشورمان نیروی توانمند، تصمیم‌ساز و سرنوشت آفرین بوده است.  قهرمانان ارتشی در دوران شکوهمند مبارزات انقلابی ملت ایران اگرچه تحت مدیریت و فرماندهی سیستم پادشاهی بودند اما در میان آنها شخصیت‌های مذهبی و مبارزاتی متعددی حضور داشت که با آغاز مخالفت‌های مردم به  دلیل انحرافی که سیستم پادشاهی از نظام اسلامی و شرع داشت دوشادوش امت و در قالب هسته‌های سیاسی مذهبی به مخالفت با رژیم شاهنشاهی پرداخت.

تعداد بازدید از این مطلب: 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1396
نظرات

امروز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در سال 1361 است. به همین مناسبت مروری داریم بر عملیات «الی بیت‌المقدس» که منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

به گزارش ایسنا، اطلاعاتی که از اسرای عراقی درباره جنگ تحمیلی به دست آمده به روشن شدن جریانات و حوادثی که در خلال این جنگ اتفاق افتاده کمک شایانی کرده است. ضمن اینکه بررسی عملیات‌های رزمندگان اسلام از زبان دشمن، خالی از لطف نخواهد بود. متن زیر بخشی از گزارش یکی از فرماندهان اسیر عراقی درباره عملیات الی بیت‌المقدس است.

آمادگی عراق

پس از «عملیات فتح‌المبین» در منطقه شوش و دزفول، عراق متحمل شکست نظامی بزرگی شد؛ بنابراین، به فکر حمله آینده و قریب‌الوقوع نیروهای اسلام در جنوب و منطقه اهواز و خرمشهر افتاد و اقدامات سریع و گسترده‌ای را برای تمرکز و بسیج نیرو و نیز تهیه طرح‌های پدافندی انجام داد تا حمله نیروهای اسلام را به شکست کشانده و انتقام عملیات فتح‌المبین را بگیرد. اطلاعات موجود نزد فرماندهی عراق و عکس‌های هوایی، فعالیت‌های شناسایی گروه‌های گشتی، بالگردها، استراق سمع و افسران اطلاعاتی‌ای که مأمور به شناسایی نیروهای ایران بودند، حاکی از آن بود که نیروهای اسلام قصد انجام عملیات عبور از رود کارون در منطقه پل «هالوب» و «منطقه کوت العبید» (طاهری) را دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1396
نظرات

جانشین فرمانده کل ارتش گفت:‌ در روزهای نخست جنگ تحمیلی ابهت صدام شکسته شد و برای بازیابی حیثیت از دست رفته‌اش فلش حرکاتش را به سمت خرمشهر متمرکز کرد.

به گزارش ایسنا ، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان که در همایش شکوه حماسه ( گرامی‌داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر) سخن می‌گفت، با بیان این مطلب که پیروزی ما در خرمشهر ریشه در اسلام دین و ولایت مداری بود،گفت:‌ در روزهای آغازین دفاع مقدس، رژیم بعث عراق با 12 لشکر، 45 تیپ مستقل و 366 هواپیما مرزهای ما را مورد حمله قرار داد اما ملت بزرگ‌ و متدین ایران اسلامی به فرمان امام ره لبیک گفتند و برای دفاع از نظام نوپای جمهوری اسلامی پیش‌تاز دفاع شدند.

جانشین فرمانده کل ارتش یادآور شد: در روزهای آغازین جنگ شرایط پیچیده‌ای در کشور حاکم بود چرا که غرب و شرق و کشورهای عرب مرتجع از صدام حمایت می‌کردند و هچمین ارتش و سپاه بنا به شرایطی که داشتند در داخل و در غرب کشور با دشمنان داخلی و خرابکاران مقابله می‌کردند.در چنین شرایطی رژیم بعث عراق در نظر داشت سه روزه خوزستان را از ایران جدا کند و 5 روزه به تهران برسد اما آنها 34 روز پشت دروازه‌های خرمشهر ماندند و در حقیقت همان هفته اول ابهت صدام شکسته شد و بر ای بازیابی حیثیت از دست رفته‌اش فلش حرکاتش را به سمت خرمشهر متمرکز کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به چگونگی اجرا عملیات الی  بیت‌المقدس گفت:  رزمندگان ما برای اینکه بتوانند خرمشهر را پس بگیرند  جبهه خوزستان را به سه بخش شمالی میانی و جنوبی تقسیم کردند. این عملیات دارای دستاوردهای ویژه‌ای بود که از جلمه آنها می‌توان به اجرای عملیات عبور از رودخانه و یا احداث 5 پل در دیدرس دشمن اشاره کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: ما 23 یا 24 روز از عملیات الی بیت المقدس سپری شده بود به این نتیجه رسیدم نمی‌توان آن را ادامه داد برای همین در دفتر فرماندهی شهید صیاد شیرازی و آقای محسن رضایی جلسه‌ای تشکیل دادند و در آن آقایان منفرد نیاکی و و سایر فرماندهان  صحبت کردند. جالب است بدانید آنها معتقد بودند که عملیات را انجام می‌دهند اما اسم فقط اسم لشکرشان،لشکر است ولی به دلیل شهادت و جراحت رزمندگانش به تیپ و حتی گردان تبدیل شده است. بنابراین توان انسانی ما معتقد بود نمی‌توان عملیات را انجام داد اما اراده خداوند پیروزی را در عملیات الی‌بیت‌المقدس برایمان رقم زد. این یکی از ناگفته‌های عملیات الی بیت‌المقدس بود.

 امیر سرتیپ پوردستان گفت: ولایت مداری، نهراسیدن از دشمن،‌ ایمان به خداوند، اعتماد به توان نیروها، ایستادگی کردن و مقاومت از جمله مولفه‌های پیروزی ما در عملیات الی بیت‌المقدس هستند حماسه آزاد سازی خرمشهر ریشه در فرهنگ عاشورا داشت.

به گزارش ایسنا در بخش دیگر این مراسم از سه عنوان کتاب با عنوانی «غریبانه»، «آسمان ایران در دو روز»، و «شکست حصر» و تمبر یادبود آزاد سازی خرمشهر رونمایی شد

تعداد بازدید از این مطلب: 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1396
نظرات

امیر سرتیپ احمدرضا پورستان جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش و فصلنامه الماس ایران بازدید کرد.

به گزارش ایسنا،در این بازدید، ابتدا امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این مرکز گفت: مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش با جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی با همکاری فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش هزاران ساعت فیلم و مصاحبه در غالب تاریخ شفاهی برای آیندگان جمع‌آوری کرده است.

وی ادامه داد:  فصل نامه الماس ایران نیز به منظور جلوگیری از تحریف و فراموشی وقایع دفاع مقدس و همچنین برای آشنایی پژوهشگران دفاع مقدس و دوست‌داران راه ایثار و شهادت بر پایه نشست‌های مفهومی تاریخ شفاهی مستند، با کوشش محققان و پیشکسوتان این عرصه  تهیه و در پایان هر فصل در اختیار تمام سازمان های دولتی، فرماندهان، مراکز پژوهشی و دانشگاهی و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در ادامه این بازدید، امیر سرتیپ پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش پس از بازدید از قسمت‌های مختلف و آشنایی با اقدامات انجام شده در جمع کارکنان و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش پیشکسوتان و فرماندهان ارتش در دفاع مقدس گفت:همانگونه که در دوران دفاع مقدس و در بحرانی‌ترین شرایط در برابر دشمن متجاوز سینه سپر کردند، هم اکنون نیز در برابر تهاجم فرهنگی دشمن با سینه‌ای مالامال از ناگفته‌های جنگ، از مرزهای فرهنگی این مرز و بوم دفاع می‌کنند و با سلاح قلم و زبان به صحنه پیکار شتافتند. این کارهای انجام شده و در حال انجام، ستودنی است و برای امروز و آیندگان گنجینه‌ای است که مایه مباهات خواهد بود.

وی افزود: هر فرمانده و پیشکسوتی خاطراتی دارد که شاید تا به امروز نتوانسته به زبان بیاورد و یا کسی از او نخواسته که چیزی بگوید، اما شما با این کارتان این گنج نهفته را  از دل دلاورمردان عرصه پیکار بیرون آورده و برای تحقیق و پژوهش و افتخار و سربلندی در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهید و این کار بزرگی است.  جمع‌آوری کامل اسناد دفاع مقدس و بکارگیری آن در تمام پروژه های تحقیقاتی بایستی سرلوحه امور قرار گیرد و توسعه کمی و کیفی این مرکز جزو اولویت‌های کاری ما خواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1396
نظرات

سرلشکر محمدولی قره‌نی، نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان عضو شورای انقلاب بود.

به گزارش ایسنا، محمدولی قره‌نی سال ۱۲۹۲ در تهران به دنیا آمد و پدرش را که یکی از مدیران مخابرات تهران بوده‌ است در ۱۰ سالگی از دست داد. از آن پس در کنار مادرش زندگی سختی را آغاز کرد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان «گلبهار» اصفهان به پایان رساند و پس از یک سال، تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان «دارالفنون» تهران آغاز کرد و در دبیرستان نظام (دبیرستان ارتش) خاتمه داد.

سال ۱۳۰۹ وارد دانشکدهٔ افسری ارتش «مدرسهٔ صاحب‌منصبی» دورهٔ دهم و در سال ۱۳۱۱ با درجه ستوان دومی در رشته توپخانه فارغ‌التحصیل شد.

قره‌نی در زمان شاه و نظام طاغوت تا درجه سرلشکری ارتقاء یافت اما زمانی که متوجه اسلام‌زدایی و ستم‌کاری شاه و جنایات و خیانت‌های آمریکا در ایران شد، به تمام مزایای مادی و منزلت سرلشکری پشت پا زد.

سرلشکر محمدولی قره‌نی، نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان عضو شورای انقلاب بود.

وی سال ۱۳۰۹ وارد دانشکده افسری شد و پس از کودتای ۲۸ مرداد به ریاست رکن دوم ارتش رسید. در مهرماه سال ۱۳۳۶ موفق به اخذ درجه سرلشکری شد ولی کمتر از یک‌سال بعد در تیرماه ۱۳۳۷ در پی کشف طرح کودتا علیه رژیم شاهنشاهی پهلوی دستگیر و پس از محاکمه و تحمل سه سال زندان از ارتش اخراج شد.

سپهبد قره‌نی سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ به دست گروه «فرقان» به شهادت رسید. از «حمید نیکنام» و همفکرانش به عنوان ضارب و عامل ترور نام برده می‌شود. این ارتشی نخستین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی است.

مزار وی در قم و حرم حضرت معصومه (س) قرار دارد

تعداد بازدید از این مطلب: 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1396
نظرات

ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع‌مقدس و جنگ تحمیلی ۴۸ هزار شهید را تقدیم دفاع از امنیت و حیثت ملت ایران کرده است. به مناسبت ۲۹ فروردین که در تقویم «روز ارتش» نام گرفته است به گوشه‌ای از نشانه‌های آمادگی یگان‌های ارتش اشاره خواهد شد.

به گزارش ایسنا،ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در هریک از بازه‌های تاریخ معاصر کشورمان نیروی توانمند، تصمیم‌ساز و سرنوشت آفرین بوده است.  قهرمانان ارتشی در دوران شکوهمند مبارزات انقلابی ملت ایران اگرچه تحت مدیریت و فرماندهی سیستم پادشاهی بودند اما در میان آنها شخصیت‌های مذهبی و مبارزاتی متعددی حضور داشت که با آغاز مخالفت‌های مردم به  دلیل انحرافی که سیستم پادشاهی از نظام اسلامی و شرع داشت دوشادوش امت و در قالب هسته‌های سیاسی مذهبی به مخالفت با رژیم شاهنشاهی پرداخت

تعداد بازدید از این مطلب: 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود