آمار مطالب

کل مطالب : 367
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 18
باردید دیروز : 137
بازدید هفته : 176
بازدید ماه : 176
بازدید سال : 5761
بازدید کلی : 91115

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان غرش آسمان و آدرس dive.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1395
نظرات

همزمان با نوزدهم بهمن ماه سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش با حضرت امام خمینی (ره) و روز نیروی هوایی، جمعی از فرماندهان، افسران، خلبانان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) صبح امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1395
نظرات
 همزمان با 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روابط عمومی ارتش پیامی صادر و در آن نیروی الهی هوایی را  مظهر احساس‌ تعهد و تکلف‌، موقع‌ شناسی‌ و ایستادگی دانست.
به گزارش روابط عمومی ارتش در این پیام آمده است:
حرکت شجاعانه کارکنان نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن 1357 که بحق می‌توان آن را از ایام الله نامید، شکننده‌ترین ضربات را بر پیکر رژیم شاهنشاهی وارد آورد به نحوی که در این روز، نظامیان متعهد نیروی هوایی، با حضور در اقامتگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مدرسه رفاه و بیعت با حضرت امام خمینی(ره)، سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را بر برگ‌های زرین انقلاب اسلامی افزودند.
در ادامه این پیام آمده است: بیعت تاریخی جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) در 19 بهمن 1357 موجب شتاب قابل توجه سرعت پیروزی انقلاب شده و مجاهدتی بزرگ به شمار می‌آمد به نحوی که امام خمینی(ره) در این رابطه خطاب به کارکنان نیروی هوایی فرمودند:" کاری که شما عزیزان در روز 19 بهمن انجام دادید از حیث معنویت، بزرگترین و با ارزشترین کارها بود. آن روزی که شما در معرض خطر بودید اما از جان گذشته و به اسلام پیوستید و از سپاه اسلام شدید."
روابط عمومی ارتش همچنین در پیام خود آورده است: روز تاریخی اقدام نیروی هوایی در بیعت با امام و انقلاب، نقطه عطف و اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی و نشان ‌دهنده جوهره نیروهای مسلح و همدلی آنها با آرمان های ملت بزرگ و انقلابی ایران و نیز بیانگر این است که نیروهای مسلح همیشه با ملت، برای ملت و در مسیر دفاع از ملت قرار داشته است.
روابط عمومی ارتش در ادامه پیام خود، حرکت کارکنان نیروی هوایی در آغازین روزهای انقلاب اسلامی را به مثابه اعلام آمادگی همیشگی نیروهای مسلح برای فداکاری تا پای جان برای ملت و نظام مقدس ایران اسلامی دانست و افزود: امید، همبستگی و همتی که با حرکت متهورانه کارکنان نیروی هوایی در بیعت با امام خمینی (ره)  در 19 بهمن ماه سال 1357 در روح انقلاب دمیده شد، هیچگاه از ذهن و یاد ملت قدر شناس ایران اسلامی نخواهد رفت.
روابط عمومی ارتش در پایان پیام خود ضمن ادای احترام به روح پر فتوح شهدا و امام شهدا و نیز اعلام بیعت مجدد با آرمان های امام و انقلاب و تبعیت محض از فرامین فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)، مهم ترین درسِ اقدام شجاعانه و خط شکنی بزرگ نیروی هوایی در نوزدهم بهمن سال ۵۷ را اقدامِ به هنگام و لزوم حرکت رو به جلو با نگاه امیدوارانه به آینده دانسته و افزوده است: نیروى هوایى و مجموعه نیروهاى مسلح جمهوری اسلامی ایران، مظهر ایستادگى ملت ایران می باشند که همواره سرزنده و پرتحرک با استفاده‌ از سه‌ عنصر، احساس‌ تعهد و تکلف‌، موقع‌ شناسی‌ و دشمن‌شناسی‌ و بهره‌گیری‌ از نیروی‌ انسانی‌ متعهد و سرمایه‌های‌ تجهیزاتی‌ خود تحت فرماندهی داهیانه مقام عظمی ولایت، رو به‌ جلو گام‌ برمی دارند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1395
نظرات

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیدایش انقلاب فرهنگی در کشور یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در مراسم تقدیر از پرستاران نمونه نیروی زمینی ارتش که صبح امروز در اداره بهداشت و درمان این نیرو و با حضور سرتیپ نعمتی جانشین نزاجا برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و میلاد زینب کبری (علیهاسلام به رویدادهای فرهنگی بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران اشاره و تصریح کرد: پیدایش انقلاب فرهنگی در کشور یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در  ادامه به نامگذاری روز مادر و پرستار در دوران قبل از انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیدایش انقلاب فرهنگی روز مادر از 25 آذر به ولادت حضرت زهرا علیهاسلام تغییر یافت که این مصداقی از پیدایش انقلاب فرهنگی است.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نامگذاری روز پرستار در سالروز میلاد زینب کبری علیها السلام را از دیگر مصادیق پیدایش انقلاب فرهنگی در ایران برشمرد و افزود: حضرت زینب علیهاسلام علاوه بر پیام رسانی وقایع عاشورا بطور شایسته از بازماندگان آن واقعه پرستاری نمود و لقب بزرگ پرستار تاریخ را از آن خود کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این که از آغاز اسلام، حرفه پرستاری یک حرفه مقدس و ارزشمند بوده است، تصریح کرد: تاریخ اسلام شاهد فداکاری و از خود گذشتگی پرستارانی همچون اُمّ سلمه و در رأس همه آنها پرستار شخص پیامبر اعظم(ص) یعنی حضرت فاطمه علیهاسلام بوده است.
وی با بیان این که حضرت فاطمه علیهاسلام با کمال اخلاص و حفظ حریم عفاف و حجاب به بیمارداری و معالجه مجروحان می پرداخت، افزود: آن حضرت به عنوان وارث معدن عاطفه و شجاعت فاطمی در حادثه عاشورا کار پرستاری را چنان اعتبار بخشید که امروز روز پرستار به برکت آن شکوه و عظمت یافته است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: نام زینب علیهاسلام این پرستار جاودانه تاریخ همیشه بر تارک زمان می درخشد و همگان را به یاد مقاومت و ایثار می اندازد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به احادیثی از نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) در خصوص اهمیت حرفه پرستاری اظهارداشت: پرستاری حرفه ای مقدس است به گونه ای که پیامبر عظیم الشان اسلام فرموند: پرستاران در قیامت همنشین ابراهیم خلیل الله هستند و هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند خداوند او را با ابراهیم خلیل الله محشور خواهد نمود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در  ادامه به اهمیت این حرفه از منظر امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب پرداخت و افزود: همانگونه که معظم له نیز فرموده اند، برای حفظ سلامت جامعه پرستاری در تراز اول قرار دارد چرا که اگر بهترین پزشکان بیماری را جراحی کنند اما مراقبت بعد از آن به خوبی انجام نشود کار به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
وی درپایان، دقت و احساس مسئولیت، توجه به عواطف و احساسات بیماران، تآکید بر امیدواری و خوش رویی و خوش خلقی را به عنوان چند توصیه به پرستاران مطرح و از آنان به دلیل رشادت و ایثارشان در دوران دفاع مقدس و حال تجلیل و قدر دانی نمود.

تعداد بازدید از این مطلب: 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : جمعه 15 بهمن 1395
نظرات

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: خودکفایی در ساخت انواع سامانه‌ها و تجهیزات راداری، موشکی، توپخانه‌ای، ارتباطی و مخابراتی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در جمع کارکنان این قرارگاه ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی(ره) روح خود باوری و عدم وابستگی را در کالبد نیروهای مسلح زنده کرد و اقتدار امروز ایران اسلامی نتیجه‌ی همین استقلال و خودکفایی است.
وی افزود: پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز کشور در همه زمینه‌ها پیشرفت مشهودی داشته است و این پیشرفت‌ها در حوزه‌های نظامی و دفاعی به حدی رسیده است که دیگر هیچ کشوری فکر تعدی به کشور ما را به ذهن خود راه نمی‌دهد.
امیر سرتیپ اسماعیلی با اشاره به پیشرفت‌های پدافندی تاکید کرد: پدافند هوایی در مقایسه با قبل از انقلاب از یک یکان ساکن و بدون تحرک به یک یکان پویا، متحرک و فعال تبدیل شده است که امنیت آسمان کشور را به صورت کامل تامین می‌کند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: گسترش مناطق پدافندی در کشور و خودکفایی در ساخت انواع سامانه‌ها و تجهیزات راداری، موشکی، توپخانه‌ای، ارتباطی و مخابراتی در داخل کشور و عدم وابستگی به بیگانگان از جمله دستاوردهایی است که به برکت انقلاب اسلامی برای کشور حاصل شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : جمعه 15 بهمن 1395
نظرات

 معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتش به فرمان «هل من ناصر ینصرنی» امام خمینی (ره) لبیک گفت، ارتش را یکی از عوامل پیروزی انقلاب دانست.
امیر سرتیپ علی جهانشاهی در آئین تودیع و معارفه فرمانده تیپ 277 پیاده شهید منظم تولایی قوچان در سالن اجتماعات این تیپ با اشاره به اینکه انقلاب ایران شگرف‌ترین پدیده قرن به حساب می‌آید، اظهار داشت: پیروزی انقلاب توجه اندیشمندان و سیاستمداران جهان را به خود جلب کرده که با پیروزی خود و شکست رژیم طاغوت به مردم مظلوم جهان نشان دادند که می‌توان علیه ظلم به پاخاست.
وی با بیان این موضوع که با پیروزی انقلاب نظام دو قطبی جهان به چالش کشیده شد و ابهت غرب و شرق شکست، تصریح کرد: این انقلاب پیروزی دین اسلام را احیا کرده و چون برای خدا و در راه حق بود به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امام (ره) مردم را به حق و و مبارزه دعوت کردند و موجب آگاهسازی و ارتقاء بصیرت در میان مردم شدند، افزود: ایمان به خدا، علم و آگاهی، اعتماد به نفس، شجاعت، قاطعیت و عشق به اهل بیت امام خمینی (ره) موجبات این پیروزی را فراهم کرد.
وی در ادامه  گفت: نقش امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس مشهود است و پس از آن نیز سکان انقلاب در دستان مقام معظم رهبری قرار گرفت که ایمان، تقوا، شجاعت، قاطعیت و  علم و آگاهی نسبت به همه علوم اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و فناوری داشته و دارند.
وی یادآور شد: ایشان از همه لحاظ بعنوان شخصیتی با صلاحیت در دنیای پرتلاطم و آشوب فعلی به لطف خداوند تبارک و تعالی سکانداری انقلاب را انجام می‌دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : جمعه 15 بهمن 1395
نظرات

جامعه قرآنی کشور با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) با آرمان های امام و انقلاب تجدید میثاق کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تجدید میثاق جامعه قرآنی کشورمان با آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در آستانه فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر با حضور برخی از فعالان قرآنی کشورمان و همچنین مسئولین و قاریان قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
گفتنی است در این مراسم پس از قرائت زیارت‌نامه امام خمینی(ره) جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند

تعداد بازدید از این مطلب: 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 13 بهمن 1395
نظرات

ئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فرماندهان نیروی زمینی ارتش در آستانه دهه فجر عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران مهم ترین و حیرت‌انگیزترین رویداد قرن گذشته در جهان بود و توانست با تحت تأثیر قرار دادن مسائل مهم راهبردی، جایگاهی رفیع و نقشی تعیین‌کننده برای ایران در منطقه و  جهان فراهم آورد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در این مراسم که با حضور  فرماندهان نیروی زمینی برگزار شد، در خصوص جایگاه انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: این انقلاب مهمترین و حیرت‌انگیزترین رویداد قرن گذشته در جهان بود و توانست با تحت تاثیر قرار دادن مسائل مهم راهبردی جایگاهی رفیع و نقشی تعیین‌کننده برای ایران در منطقه و در جهان فراهم آورد. این رویداد بزرگ قرن توانست از یک‌سو یکی از ظالم‌ترین رژیم‌های وابسته را که از حمایت قدرت‌های بزرگ برخوردار بود ریشه‌کن کند و از سوی دیگر معادلات راهبردی حاکم بر نظام بین‌الملل را تحت تاثیر قرار دهد و قدرت‌های استکباری را به چالش بکشاند.
وی در ادامه عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز در جهان بعنوان یک پدیده بزرگ سیاسی و یک قدرت تعیین‌کننده مطرح است و موجی از امید را در دل مردم مسلمان دنیا ایجاد کرده و به یک الگوی عملی برای تاسیس نظام مردم سالاری دینی پیشرو تبدیل شد.
نماینده ولی‌فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه در مورد خصومت آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: پس از توافق برجام، خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها کاهش نیافت، بلکه این دشمنی و ابعاد آن پیچیده‌تر و گسترده‌تر نیز شده ‌است. مستندات بسیاری وجود دارد که نشان‌ می‌دهد آمریکا پس از برجام در تلاش است تا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشورمان نفوذ کند و در بُعد توان دفاع موشکی ایران دخالت کرده و آن را مهار و محدود نماید اما هنگامی که متوجه شدند قادر به تسلیم جمهوری اسلامی ایران نیستند، در اجرای تعهداتشان فریبکاری و بد‌عهدی نشان دادند.
آل هاشم افزود: واقعیت این است که مساله اصلی آمریکا با ایران اساسا موضوع هسته‌ای نیست بلکه مشکل اصلی برای آمریکا موجودیت جمهوری اسلامی ایران است و آمریکا با اصل نظام اسلامی ایران مشکل دارد نه با اقدامات و رفتار‌های ایران. به همین خاطر است که در طول 37 سال گذشته هر رئیس‌ جمهوری که بر مسند قدرت در آمریکا قرار گرفت خصومت‌های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران قوت داد و تشدید کرد.
وی در مورد آغاز به کار رئیس‌جمهور جدید آمریکا در کاخ سفید نیز خاطرنشان کرد: در دوران رئیس‌جمهور جدید آمریکا نیز به نظر نمی‌رسد تغییری اساسی در سیاست‌های آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد و بدون تردید اگر توانمندی‌های دفاعی، علمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران نبود معلوم نبود که چه شرایطی رقم می‌خورد.
حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در خصوص دوران حساس کنونی عنوان کرد: امروز تهدیدات گوناگونی علیه کشور ما وجود دارد به نحوی که مقام معظم رهبری وضعیت کشور را مشابه جنگ احزاب در صدر اسلام می‌دانند. امروز هدف اصلی دشمنان از ایجاد گروه‌های تروریستی به چالش کشیدن گفتمان انقلاب اسلامی و تخریب چهره اسلام سیاسی است. به همین خاطر مقام معظم رهبری حفظ و تقویت انقلابی‌گری را مطرح و تاکید می‌کنند امروز برای پیشرفت کشور و حفظ گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی به روحیه انقلابی‌گری نیاز داریم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین راه مقابله با این تهدیدات را افزایش بصیرت و معنویت خواند و گفت: تقویت بنیه معنوی و بصیرت نیرو‌های مسلح مستقیما در توان رزمی این نیرو‌ها و تقویت بنیه دفاعی کشور موثر است و از نظر فرماندهی معظم کل‌قوا(مد ظله العالی) لازمه اقتدار واقعی در نیرو‌های مسلح همراه شدن با ایمان و بصیرت، عظم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار نیروی انسانی مجهز به آموزش‌های و تجهیزات روز است.

تعداد بازدید از این مطلب: 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 13 بهمن 1395
نظرات

 معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش از نوسازی پادگان‌های نیروی زمینی ارتش خبر داد و گفت: احداث سازه‌های امن و تقویت آنها با هدف پدافند غیرعامل از برنامه‌های معاونت مهندسی نزاجا خواهد بود.
امیر سرتیپ دوم میسر ارجمندی معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: عمده ماموریت‌های این معاونت در راستای فرمایشات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر ارتقای تحرّک و کارآمدی یکان‌ها برابر با نیازهای عملیاتی روز و رفع معضلات معیشت کارکنان است. از این رو نوسازی برخی پادگان‌ها و بهبود وضعیت خانه‌های سازمانی در دستور کار قرار دارد.
 وی افزود: همچنین ارتقای توان رزمی یکان‌ها و احداث سازه‌های امن و تقویت آنها با هدف پدافند غیرعامل از برنامه‌های معاونت مهندسی نزاجا خواهد بود.
 فرمانده سابق قرارگاه مین زدایی نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از ماموریت‌های معاونت مهندسی، مین زدایی بود که این کار در مناطق مرزی کشور انجام شد و تقریبا کار مین زدایی به پایان رسیده است و تنها مناطق محدودی باقی مانده است که به مرکز مین زدایی کشور واگذار شده است.
 شایان ذکر است امیر سرتیپ دوم ارجمندی روز یکشنبه10 بهمن ماه بعنوان معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش معرفی و از زحمات امیر سرتیپ دوم باقری تقدیر بعمل آمد.

تعداد بازدید از این مطلب: 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 13 بهمن 1395
نظرات

 معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتش به فرمان «هل من ناصر ینصرنی» امام خمینی (ره) لبیک گفت، ارتش را یکی از عوامل پیروزی انقلاب دانست.
امیر سرتیپ علی جهانشاهی در آئین تودیع و معارفه فرمانده تیپ 277 پیاده شهید منظم تولایی قوچان در سالن اجتماعات این تیپ با اشاره به اینکه انقلاب ایران شگرف‌ترین پدیده قرن به حساب می‌آید، اظهار داشت: پیروزی انقلاب توجه اندیشمندان و سیاستمداران جهان را به خود جلب کرده که با پیروزی خود و شکست رژیم طاغوت به مردم مظلوم جهان نشان دادند که می‌توان علیه ظلم به پاخاست.
وی با بیان این موضوع که با پیروزی انقلاب نظام دو قطبی جهان به چالش کشیده شد و ابهت غرب و شرق شکست، تصریح کرد: این انقلاب پیروزی دین اسلام را احیا کرده و چون برای خدا و در راه حق بود به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امام (ره) مردم را به حق و و مبارزه دعوت کردند و موجب آگاهسازی و ارتقاء بصیرت در میان مردم شدند، افزود: ایمان به خدا، علم و آگاهی، اعتماد به نفس، شجاعت، قاطعیت و عشق به اهل بیت امام خمینی (ره) موجبات این پیروزی را فراهم کرد.
وی در ادامه  گفت: نقش امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس مشهود است و پس از آن نیز سکان انقلاب در دستان مقام معظم رهبری قرار گرفت که ایمان، تقوا، شجاعت، قاطعیت و  علم و آگاهی نسبت به همه علوم اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و فناوری داشته و دارند.
وی یادآور شد: ایشان از همه لحاظ بعنوان شخصیتی با صلاحیت در دنیای پرتلاطم و آشوب فعلی به لطف خداوند تبارک و تعالی سکانداری انقلاب را انجام می‌دهند.
معاون هماهنگ کننده نزاجا با یادآوری این موضوع که بسیاری از انقلاب‌ها در طول تاریخ بدلیل نداشتن رهبری قوی به سرانجام نرسید، تأکید کرد: دشمنان نیز اقتدار مقام معظم رهبری و فرماندهی معززکل قوا را معترفند و امروز ترفندهای مختلفی را بری تضعیف ایران از طریق تهدید نرم، سخت، جنگ‌های نیابتی و ترکیبی به کار می‌برند اما روز به روز شاهد اقتدار نظام در منطقه هستیم.
سرتیپ جهانشاهی همچنین روحانیت را یکی دیگر از عوامل پیروزی انقلاب دانست و افزود: علما در کنار رهبر انقلاب نقش‌آفرینی کرده و در رساندن پیام‌های مهم، اعلامیه‌ها و مدیریت انقلاب در زمان تبعید در همه‌جا حضور داشتند و مردم نیز با اعتماد به روحانیت خود را به مقصد و هدف ‌رساندند.
وی با بیان اینکه مردم، عامل دیگر پیروزی انقلاب بودند که بعنوان ولی نعمتان هرجا که نیاز بود در صحنه حاضر شدند، گفت: مردم با ایستادگی در برابر گلوله‌های رژیم طاغوت، انقلاب را به پیروزی رساندند و در طول هشت سال دفاع مقدس هم علیرغم فشارهای اقتصادی در صحنه حاضر شدند و گواه آن هزاران شهید و جانباز دوران دفاع مقدس است.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب که ارتش از عوامل پیروزی انقلاب به شمار می‌آید چون انسان‌های مؤمن و مردمی بدنه آن را تشیکل داده بودند، بیان کرد: ارتش به فرمان «هل من ناصر ینصرنی» رهبر انقلاب لبیک گفته و به مردم پیوستند و برخلاف تصورات آمریکا و رژیم پهلوی تأثیر بسزایی در انقلاب ایفا کردند.
جهانشاهی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) به ارتش به عنوان نخستین بازوی توانمند انقلاب اسلامی اعتماد داشتند، تصریح کرد: ارتش در جهت ارتقاء و آمادگی رزمی تلاش می کند تا در برابر تهدیدهای خارجی روز به روز آمادگی بیشتری بعنوان سرباز پادر رکاب ولایت داشته باشد.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 13 بهمن 1395
نظرات

 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسم صبحگاه مرکز آموزش شهید اسدی دژبان آجا حضور یافت و لباس سربازی را یک لباس پر افتخار دانست.
به گزارش روابط عمومی ارتش امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری سلامی ایران در جمع کارکنان پایور و ظیفه مرکز آموزش شهید اسدی دژبان آجا گفت: اگر کشوری یا ملتی برای جنگ آماده باشد و در برابر ناملایمات و ناسازگاری های دشمن نهراسد در جنگ پیروز خواهد شد لذا کسب آمادگی در جنگ خیلی مهم است و امروز که فرصت داریم باید خودمان را آماده کرده و قابلیت ها و توانمندی های خودمان را ارتقاءبدهیم.
پوردستان در ادامه سخنانش، اعتماد به نفس سربازان، احساس امنیت برای مردم و بازدارندگی برای دشمنان را از برکات آمادگی رزمی خواند و گفت: وقتی که سرباز یا یکان نظامی سلاح خود و مأموریت خود را بشناسد و مأموریت خود را تمرین کرده باشد موجب اعتماد به نفس می شود و از طرفی زمانی که مردم بدانند یکان های نظامی با قدرت آماده مقابله با دشمن هستند احساس امنیت می کنند و دلشان قرص خواهد شد و دشمن هم وقتی این آمادگی را ببیند دیگر جرأت حمله به کشورمان را نخواهد داشت و این یعنی بازدارندگی.
وی در ادامه افزود: در سال 1991 یا سال 2001 میلادی که آمریکا با پشتیبانی 30 کشور در منطقه خاورمیانه حضور یافت قصدش عراق یا افغانستان نبود بلکه می خواستند به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند اما زمانی که این آمادگی را دیدند و متوجه شدند در کشور ما یک رهبر هوشمند و مدبر وجود دارد که به زیبایی کشور را اداره می کند و مردم را نیز دیدند که پشتیبان رهبر عزیزشان هستند فهمیدند با این کشور نمی شود مقابله کرد و این از برکات آمادگی است.
جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه خطاب به سربازان و جوانان گفت: آمادگی های نظامیان در زمان صلح برای دشمنان پیغام دارد و او را دچار تزلزل می کند و در آرایش دشمن خلل ایجاد می کند لذا این آمادگی ها را باید حفظ کنیم. اینها لازمه یک یکان نظامی است و یک یکان نظامی زمانی می تواند بازدارندگی داشته باشد که این آمادگی ها را در خود احساس کند و در هر لحظه برای ارتقای توانمندی های خود بکوشد که بحمد الله در ارتش جمهوری اسلامی ایران این آمادگی وجود دارد.
امیر سرتیپ پوردستان در پایان سخنانش، لباس سربازی را یک لباس پرافتخار دانست و گفت: سربازان عزیز باید قدر لباس سربازی را بدانند چرا که  یک لباس پر افتخار است که امروز توفیق بر تن کردن آن نصیب شما شده همانگونه که در دوران دفاع مقدس پدران شما آن را برتن کردند و از اسلام، قرآن و حدود و ثغور این مرز و بوم دفاع نمودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 13 بهمن 1395
نظرات

امیر سرتیپ پوردستان در این بازدیدها ضمن بررسی میزان پیشرفت واحدهای مسکونی در حال ساخت این شهرکها در جلسه ای که با حضور مدیرعامل بتاجا و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد، از تلاش همه مسئولین و دست اندرکاران قدردانی نمود.
 وی در این جلسه گفت: ان شاءالله با هدایت، مدیریت و تلاش شما، مسائل و مشکلاتی که در این پروژه ها وجود دارد حل شده و در مدت کوتاهی می توانیم زمینه ای را فراهم کنیم که ساکنین شهرک های چیتگر و شهید بهشتی احساس مباهات کنند که در این شهرکها ساکن هستند.
جانشین فرمانده کل ارتش در خصوص معیشت کارکنان آجا نیز خاطرنشان کرد: در حکمی که مقام معظم رهبری به بنده داده اند بحث معیشت کارکنان وجود دارد که از مهم ترین امور این بحث، مسکن می باشد و در همین رابطه بازدیدی از این پروژه ها داشتیم و رسیدگی به امور معیشتی کارکنان جزو برنامه های اصلی من می باشد.
امیر پوردستان خاطرنشان کرد: در حوزه حقوق و مزایا نیز جلسات خوبی با معاونین نیروی انسانی داشتیم و پیش بینی هایی انجام شد که از جمله آن تشکیل شورای عالی معیشت در سطح آجا می باشد.
امیر پوردستان در پایان تاکید کرد: ما باید تمامی مشکلات ساکنین شهرک  های آجا اعم از نظامی و غیرنظامی را برطرف کنیم. سرانه فضاهای سبز، مجموعه های ورزشی، سرانه درمانی، محوطه سازی و... همه تعهداتی است که ما به ساکنین داریم و باید به نحو احسن آن را به انجام برسانیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 13 بهمن 1395
نظرات

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فرماندهان نیروی زمینی ارتش در آستانه دهه فجر عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران مهم ترین و حیرت‌انگیزترین رویداد قرن گذشته در جهان بود و توانست با تحت تأثیر قرار دادن مسائل مهم راهبردی، جایگاهی رفیع و نقشی تعیین‌کننده برای ایران در منطقه و  جهان فراهم آورد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در این مراسم که با حضور  فرماندهان نیروی زمینی برگزار شد، در خصوص جایگاه انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: این انقلاب مهمترین و حیرت‌انگیزترین رویداد قرن گذشته در جهان بود و توانست با تحت تاثیر قرار دادن مسائل مهم راهبردی جایگاهی رفیع و نقشی تعیین‌کننده برای ایران در منطقه و در جهان فراهم آورد. این رویداد بزرگ قرن توانست از یک‌سو یکی از ظالم‌ترین رژیم‌های وابسته را که از حمایت قدرت‌های بزرگ برخوردار بود ریشه‌کن کند و از سوی دیگر معادلات راهبردی حاکم بر نظام بین‌الملل را تحت تاثیر قرار دهد و قدرت‌های استکباری را به چالش بکشاند.

تعداد بازدید از این مطلب: 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1395
نظرات

 امیر سرتیپ پوردستان در بازدید از پایگاه شهید لشکری مهر آباد نهاجا گفت: نیروی هوایی بارها وفاداری خود به کشور و انقلاب را نشان داده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید از بخش های مختلف بازآماد، جایگاه شست و شوی قطعات، آشیانه بوئینگ 707، شبیه ساز پرواز جنگنده میگ 29 و هواپیمای بوئینگ 747، رمپ پروازی، آشیانه هواپیمای سی130 و همچنین از پل ارتباطی پایگاه شهید لشکری به شهرک آسمان بازدید کرد.
امیر سرتیپ پوردستان در ادامه در جمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه و نیز تعدادی از فرماندهان و مسئولان نهاجا، گفت: دشمنان با برنامه ریزی های خود از ابتدای وقوع انقلاب مردمی ما همواره در تلاش برای تضعیف قدرت ایران اسلامی بوده اند.
وی با اشاره به فداکاری های رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع از کشور در برابر دشمن بعثی اظهار داشت: زمانی که رژیم بعث عراق با نیروها و تجهیزات فراوان کشورمان را مورد تجاوز قرار داد ملت غیور ایران شجاعانه و با تمام وجود در مقابل دشمن ایستاد و به تمام جهانیان درس ایستادگی و مقاومت داد.
امیر پوردستان همچنین با یادآوری بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) و همراهی با مردم در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیروی هوایی بارها وفاداری خود به کشور و انقلاب را نشان داد که یکی از نمونه های آن عملیات موفق خلبانان تیز پرواز این نیرو در روز دوم جنگ و هدف قرار دادن مناطق حساس دشمن بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1395
نظرات

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش علمی تحولات سیاسی منطقه غرب آسیا که به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و در مرکز همایش‌های این سازمان برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی ایران الگویی مبتنی تعالیم اسلامی راستین در سطح منطقه است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین آل‌هاشم در این همایش که با حضور امیر سرتیپ پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش و جمعی از روحانیون، فرماندهان و مسئولین آجا برگزار شد، گفت: الگوی مترقی ارائه شده توسط جمهوری اسلامی ایران با تأسی به تعالیم اسلام در مبارزه با استعمار و استکبار مهم ترین پدیده ای بود که باعث ایجاد نوآوری و دگراندیشی در دنیا بویژه در منطقه حساس غرب آسیا شده است.
نماینده ولی‌فقیه در ارتش در ادامه افزود: منطقه غرب آسیا از دیرباز یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مناطق جهان ‌بود که امروز بدلیل تحولات زیاد و پیچیده بیش از مناطق دیگر دنیا مورد توجه جهانیان قرار گرفته‌است.
وی در ادامه افزود: در مقطع فعلی کشور‌های این منطقه بویژه جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور تأثیر‌گذار و کلیدی نقش مهمی در منطقه غرب آسیا دارد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش به تبیین سیاست‌های دولت‌های استکباری از جمله آمریکا در منطقه حساس غرب آسیا پرداخت و گفت: با توجه به سیاست‌های پیچیده آمریکا در منطقه و گسترش حضور مستقیم و غیرمستقیم برخی از دولت ‌ها و کشور‌ها در این منطقه حساس، لازم است جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها قدرت دفاعی خود را حفظ کند، بلکه هر روز به تقویت و گسترش آن نیز بپردازد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین آل‌هاشم در ادامه گفت: بیگانگان با همکاری رژیم‌های مستبد، منطقه را دست‌خوش تروریسم نموده‌اند.
وی در ادامه گفت: ادعاهای واهی آمریکا در مبارزه با تروریسم جز گسترش این پدیده شوم فایده دیگری برای منطقه ما نداشته و سیاست‌های آمریکا موجب حل و فصل مشکلات نشده‌ است.

تعداد بازدید از این مطلب: 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1395
نظرات
حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی آجا در آیین آغازین این کارگاه عنوان کرد: توفیق تعلیم دیگران فرصتی نیست که به سادگی دست یافتنی باشد و مقام معلمی و استادی در کلاس معارف جایگاه بسیار والایی است.
 به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی در ادامه در خصوص اهمیت کار مدرسین عنوان کرد: استادان و معلمان باید همانند پیغمبر مجاهدت به خرج دهند زیرا ماهیت کار معلمان و استادان معارف همانند پیامبران است.
محمد حسنی همچنین در خصوص اجر والای این کار در نزد پروردگار عنوان کرد: در قرآن نیز آمده‌ است که مردم عادی درجه به درجه رشد می‌کنند اما مومنان و عالمان درجات به درجات رشد می‌کنند و در پیشگاه خداوند پیشرفت سریع‌تری دارند. لذا به همین مقدار مسئولیت این افراد نیز در چنین جایگاهی سنگین‌تر است.
وی در ادامه افزود: جایگاه علمی هرچند موجب خوشحالی است، اما خوشحالی واقعی متعلق به کسی است که که متوجه مسئولیت سنگین خود باشد.
حجت الاسلام محمد حسنی با اشاره به اهمیت حق‌الناس نزد خداوند خاطرنشان کرد: استادان امانت‌دار حق‌الناس هستند و چه حق‌الناسی مهم‌تر از عمر دانشجویانی که فکر و ذکر و هوش خود را در اختیار استادان قرار می‌دهند و استادی که کلاس درسش تنها گذر زمان باشد حق‌الناس برگردنش نهاده می‌شود.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش‌ در خصوص راه حل سربلندی در این مسئولیت عنوان کرد: قول سدید راه حل انجام چنین مسئولیتی است و قول سدید آن است که کسی به خاطر سخن شما گرفتار لغزش فکری نشود و اگر با تردید به کلاسی وارد شده ‌است با یقین از آن خارج شود.
وی در ادامه تاکید کرد: این تنها به قول و گفتار محدود نمی‌شود و فعل معلم نیز باید سدید باشد همان‌طور که در آیه دوم سوره "صف" نیز عنوان شده‌است پیشوا، رهبر و معلم باید قول و فعلش سدید باشد.
در این همایش همچنین حجت‌الاسلام موسوی، معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی و امیران "کرمی"،"اکرم‌نیا" و همچنین "سرهنگ عسکری" در مورد موضوعاتی نظیر تاثیر آسیب‌های فرهنگی و امنیتی بر تربیت و آموزش و همچنین فرصت ها و تهدید‌های تربیت سیاسی به سخنرانی پرداختند.
گتنی است پنجمین کارگاه آموزشی استادان دروس معارف اسلامی دانشگاه‌های آجا در ادامه سلسله کارگاه ‌هایی برگزار شد که پیش از این در دانشگاه‌های شهید ستاری نهاجا و امام علی(ع) نزاجا نیز برگزار شده‌بود.
در این کارگاه که در سالن کوثر مرکز همایش‌های این سازمان برگزار شد جمعی از فرهیختگان و استادان دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند.
تعداد بازدید از این مطلب: 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1395
نظرات

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: امروز، نیروی هوایی زنده و پویاست و از نظر تجهیزات و توانایی مقابله با تهدیدهای سخت دشمن کاستی وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم فارغ التحصیلی خلبانان "پی سی 6" که با حضور سرتیپ دوم خلبان محمدی فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید دوران، جمعی از فرماندهان و مسئولین و خانواده های معظم شهدا برگزار شد، گفت: استادان پروازی و کارکنان خدوم و زحمت کش نهاجا مایه آبرو و عزت این نیروی الهی هستند.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نیروی هوایی اولین نیرویی بود که مورد تحریم قرار گرفت اما همت و تلاش مردانی که آن روزها ایستادگی کردند امروز هم از این نیرو، نیرویی زنده، مقتدر و پویا ساخته است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: امروز، دشمنان متوجه شده اند که جنگ سخت و تحریم در برابر اراده و عزم ملت ما پاسخگو نیست از این رو وارد عرصه جنگ نرم شده اند.
وی تهاجم فرهنگی را مخرب ترین نوع حمله به یک ملت برشمرد و اظهار داشت: امروز از نظر تجهیزات و توانایی مقابله با تهدیدهای سخت دشمن، کاستی وجود ندارد چرا که نیروی هوایی زنده و پویاست اما لازم است در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از همه ظرفیت ها و توان موجود در جهت مقابله استفاده شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1395
نظرات

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروی زمینی ارتش می‌بایست ضمن آمادگی کامل، روز به روز بر توانایی و قدرت دفاعی خود بیافزاید و همواره با پیشرفت‌های جدید در عرصه نظامی، آماده رزم و دفاع از مرزهای کشور اسلامی باشد.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقدیر از رشادت‌ها و دلاوری‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش می‌بایست ضمن آمادگی کامل روز به روز بر توانایی و قدرت دفاعی خود بیافزاید و همواره با پیشرفت‌های جدید در عرصه نظامی آماده رزم و دفاع از مرزهای کشور اسلامی باشد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت انتصاب فرمانده جدید نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انتظارات ستاد کل نیروهای مسلح از نیروهای مسلح این است که با حفظ روحیه ایثارگری و آموزش‌های دینی روز به روز بر تقویت روحیه و آمادگی‌ یکان‌های رزمی افزوده تا دشمنان حتی لحظه‌ای به فکر تجاوز به کشور ما نباشند و ما نباید لحظه‌ای از اندیشیدن به افزایش قدرت دفاعی کشور غفلت کنیم.
 سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: شما عزیزان با دیگر همرزمانتان در سایر نیروهای ارتش و سپاه و دیگر مجموعه‌های امنیتی و دفاعی کشور مظهر نسل با بصیرت هستید و قدرت واقعی نیروهای مسلح ما ایمان حقیقی و انقلابی گری است. تلاش برای بازآفرینی پیروزی‌های گذشته می‌تواند فتح خرمشهر مکرر را تضمین کند. این همان درسی است که ما از هشت سال دفاع مقدس آموخته‌ایم. لذا بایستی با استمداد از شهدا مسیرمان را ادامه بدهیم و در این مسیر با ولایتمداری بدون تفسیر و تعبیر و با تبعیت کامل عمل کنیم. ما باید به قدرت الهی اتکا کنیم و مطمئن باشیم که خداوند در این راه به همه ما عنایت می‌فرمایند.

تعداد بازدید از این مطلب: 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1395
نظرات

سخنگوی ارتش از حضور یگان‌هایی از نیروی زمینی آجا و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) جهت کمک به امر امدادرسانی در پی فروریختن ساختمان پلاسکو تهران در محل این حادثه خبرداد.

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش با اشاره به عضویت ارتش در ستاد مدیریت بحران خاطرنشان کرد: ارتش همواره برای هرگونه بحرانی از آمادگی صددرصدی برای کمک رسانی برخوردار است.

وی با اشاره به اعزام یگان‌هایی از ارتش جهت امدادرسانی در محل حادثه خاطرنشان کرد:  تکاوران تیپ نوهد بهمراه 100 نفر از دانشجویان ورزیده دانشگاه افسری امام علی(ع) به فرماندهی جانشین این دانشگاه جهت کمک به روند امدادرسانی به محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به درخواست ستاد مدیریت بحران از ارتش مبنی بر نیاز امکانات مهندسی گفت: بخشی از امکانات مهندسی نیروی زمینی ارتش اعم از ماشین‌های لودر، بولدزوز، بیل مکانیکی، جرثقیل، دستگاه های هوابرش برش و همچنین سگ های زنده یاب بنا به اعلام نیاز و درخواست ستاد مدیریت بحران به محل حادثه اعزام شدند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: بیمارستان های ارتش نیز در آمادگی کامل قرار داردند تا درصورت لزوم به حادثه دیدگان خدمات درمانی ارائه دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 3 بهمن 1395
نظرات

بدنبال حادثه دردناک آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تهران و به شهادت رسیدن تعدادی از غیورمردان آتش نشان، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

 

بدنبال حادثه دردناک آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تهران و به شهادت رسیدن تعدادی از غیورمردان آتش نشان، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد.
در این پیام آمده است:
حادثه دردناک آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسکو در مرکز شهر تهران و شهادت آتش نشانان فداکاری که در عملیات نجات مردم به شهادت رسیدند، دل همه اقشار مردم را تواماً مملو از نگرانی و اندوه و تحسین و تمجید نمود.
در ادامه این پیام آمده است: شهادت قهرمانانه جمعی از آتش نشانان دلیر کشورمان که در حادثه فاجعه بار آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تهران جان خویش را برای حفاظت از هموطنانشان به خطر انداختند، نقطه اوج ایثارگری و شهامت است. آتش نشانان فداکاری که جانها و دل هایشان مملو از آتش فروزان عشق به همنوع بود.
روابط عمومی ارتش در ادامه پیام خود آورده است: بی تردید بزرگی و عظمت آتش نشان های شریفی که جان خود را برای نجات دیگر انسان ها به خطر می اندازند همیشه در اذهان ملت بزرگ و شریف ایران باقی خواهد ماند. انسان های فداکاری که همچون همیشه در کنار مردم شریف ایران ماندند و با نثار جان خود معنای واقعی ایثارگری را به منصه ظهور رساندند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در پیام خود آورده است: حادثه دردناک آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران علی رغم همه تلخ کامی ها، باعث شد بار دیگر حماسه ای عظیم در قالب از خودگذشتگی، وحدت و همدلی اقشار مختلف مردم، مسئولان و نهادها و سازمانها به نمایش دربیاید و در قله افتخارآمیز آن، آتش نشانانی می درخشند که جان خویش را برای نجات همنوع به خطر انداخته و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند.
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان پیام خود ضمن تسلیت مجدد شهادت چند تن از آتش نشانان فداکار و غیور کشورمان، برای خانواده های داغدار ایشان آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل می نماید و معتقد است نام و یاد پر آوازه این شهدای گرانقدر برای همیشه در تاریخ پُرافتخار ایران اسلامی خواهد درخشید.

 

 

 

جانشین فرمانده کل ارتش:نیروی هوایی بارها وفاداری خود به کشور و انقلاب را نشان داده است

امیر سرتیپ پوردستان در بازدید از پایگاه شهید لشکری مهر آباد نهاجا گفت: نیروی هوایی بارها وفاداری خود به کشور و انقلاب را نشان داده است.

 

 امیر سرتیپ پوردستان در بازدید از پایگاه شهید لشکری مهر آباد نهاجا گفت: نیروی هوایی بارها وفاداری خود به کشور و انقلاب را نشان داده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید از بخش های مختلف بازآماد، جایگاه شست و شوی قطعات، آشیانه بوئینگ 707، شبیه ساز پرواز جنگنده میگ 29 و هواپیمای بوئینگ 747، رمپ پروازی، آشیانه هواپیمای سی130 و همچنین از پل ارتباطی پایگاه شهید لشکری به شهرک آسمان بازدید کرد.
امیر سرتیپ پوردستان در ادامه در جمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه و نیز تعدادی از فرماندهان و مسئولان نهاجا، گفت: دشمنان با برنامه ریزی های خود از ابتدای وقوع انقلاب مردمی ما همواره در تلاش برای تضعیف قدرت ایران اسلامی بوده اند.
وی با اشاره به فداکاری های رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع از کشور در برابر دشمن بعثی اظهار داشت: زمانی که رژیم بعث عراق با نیروها و تجهیزات فراوان کشورمان را مورد تجاوز قرار داد ملت غیور ایران شجاعانه و با تمام وجود در مقابل دشمن ایستاد و به تمام جهانیان درس ایستادگی و مقاومت داد.
امیر پوردستان همچنین با یادآوری بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) و همراهی با مردم در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیروی هوایی بارها وفاداری خود به کشور و انقلاب را نشان داد که یکی از نمونه های آن عملیات موفق خلبانان تیز پرواز این نیرو در روز دوم جنگ و هدف قرار دادن مناطق حساس دشمن بود.
وی ضمن بازخوانی نقش نیروی هوایی ارتش در عملیات مروارید و همکاری با نیروی دریایی افزود: نیروی هوایی در هفتم آذر 1359 با همکاری نیروی دریایی حماسه ای تاریخی را به ثبت رسانید و رزمندگان اسلام در این روز با نابود کردن شناورها و تجهیزات صدام درس خوبی به دشمنان دادند.
جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به مجموعه فعالیت های ستاد ارتش و بنیاد تعاون اشاره کرد و گفت: تمام هم و غم این مجموعه ها این است که کارکنان ارتش جمهوری اسلامی با آرامش و آسایش زندگی کنند و تنها به فکر خدمت به ملت غیور ایران باشند.
در ادامه این مراسم امیر سرتیپ دوم تسویه چی، فرمانده پایگاه شهید لشکری نهاجا طی گزارشی امکانات و تجهیزات این پایگاه را مطلوب دانسته و گفت: شبیه سازهای موجود در این پایگاه قدرت بالایی در آماده کردن خلبانان و آموزش تیر اندازی و پرواز در ارتفاع بالا دارد و مطابق با فناوری های پیشرفته روز جهان ساخته شده است که می تواند شرایط جوی و وضعیت شب و روز را به نحو بسیار مطلوب فراهم کند.
وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فناوری و تجهیزات بکار رفته در پایگاه شهید لشکری مهرآباد و شرایط نگهداری، بازآماد، شیوه تعمیرات، همکاری و تبادل اطلاعات در زمینه هوایی اظهار داشت: بسیاری از این تجهیزات به همت جوانان متعهد و متخصص نیروی هوایی ارتش و در داخل کشور ساخته شده است.
در پایان، جانشین فرمانده کل ارتش ضمن بازدید از پاسدارخانه این یکان از نزدیک با سربازان پاسدار دیدار و گفت و گو کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 3 بهمن 1395
نظرات

سخنگوی ارتش از حضور یگان‌هایی از نیروی زمینی آچا و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) جهت کمک به امر امدادرسانی در پی فروریختن ساختمان پلاسکو تهران در محل این حادثه خبرداد.

 

سخنگوی ارتش از حضور یگان‌هایی از نیروی زمینی آجا و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) جهت کمک به امر امدادرسانی در پی فروریختن ساختمان پلاسکو تهران در محل این حادثه خبرداد.

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش با اشاره به عضویت ارتش در ستاد مدیریت بحران خاطرنشان کرد: ارتش همواره برای هرگونه بحرانی از آمادگی صددرصدی برای کمک رسانی برخوردار است.

وی با اشاره به اعزام یگان‌هایی از ارتش جهت امدادرسانی در محل حادثه خاطرنشان کرد:  تکاوران تیپ نوهد بهمراه 100 نفر از دانشجویان ورزیده دانشگاه افسری امام علی(ع) به فرماندهی جانشین این دانشگاه جهت کمک به روند امدادرسانی به محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به درخواست ستاد مدیریت بحران از ارتش مبنی بر نیاز امکانات مهندسی گفت: بخشی از امکانات مهندسی نیروی زمینی ارتش اعم از ماشین‌های لودر، بولدزوز، بیل مکانیکی، جرثقیل، دستگاه های هوابرش برش و همچنین سگ های زنده یاب بنا به اعلام نیاز و درخواست ستاد مدیریت بحران به محل حادثه اعزام شدند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: بیمارستان های ارتش نیز در آمادگی کامل قرار داردند تا درصورت لزوم به حادثه دیدگان خدمات درمانی ارائه دهند

تعداد بازدید از این مطلب: 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 3 بهمن 1395
نظرات

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتقای توان رزمی با استفاده از نیروی انسانی کارآمد در راستای افزایش امنیت و اقتدار کشورمان در آب های بین المللی را از تاکیدات فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتقای توان رزمی با استفاده از نیروی انسانی کارآمد در راستای افزایش امنیت و اقتدار کشورمان در آب های بین المللی را از تاکیدات فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد.
امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم معارفه فرمانده جدید ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه ایران کشوری دریایی با مرزهای گسترده در شمال و جنوب است، اظهارکرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب به دلیل وابستگی رژیم به دولت های استعمارگر، استفاده چندانی از دریا نمی شد اما امروز با تدبیر مقام معظم رهبری، بازگشت به دریا برای توسعه دریامحور، در دستور کار است.
وی افزود: لازمه رسیدن به توان رزمی بالا، داشتن نیروی انسانی کارآمد، مخلص، مومن و انقلابی بعنوان بزرگترین سرمایه نظام و همچنین توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر مشخص بودن منافع کشورهایی که قابلیت دسترسی به منابع دریایی را دارند، گفت: گردشگری، تجارت، مزارع دریایی و انرژی های نوین از جمله منافعی است که با تلاش در راستای حفظ و حراست از دریا بعنوان منبع اصلی آن، نباید اجازه استفاده از این منابع به دیگران داده شود.
دریادار سیاری با تاکید بر لزوم حفظ منابع دریا با حاکمیت بر دریاهای میهن اسلامی بویژه دریای خزر گفت: ناوگان شمال نیروی دریایی در این راستا وظیفه سنگینی برعهده دارد و تاکنون نیز در شمال کشور از امین آباد تا آستارا در منطقه 20 درصد، حضوری مقتدرانه داشته است.
وی به پیشرفت و توسعه توانمندی ناوگان شمال اشاره و اضافه کرد: زمانی در این دریا حتی یک شناور مناسب برای انجام ماموریت ها وجود نداشت اما امروز ناوگان شمال با اقتدار کامل در راستای توسعه صلح و دوستی در دریای خزر و حفط امنیت آن، سرافرازانه ماموریت های خود را به سرانجام رسانده که حاصل تلاش خالصانه همه کارکنان آن است.
شایان ذکر است در این مراسم دریادار افشین رضایی حداد به افتخار بازنشستگی نائل آمد و ناخدا یکم احمدرضا باقری سکاندار ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 3 بهمن 1395
نظرات

گردهمایی تبیین و بازنگری قوانین و مقررات مالی آجا با حضور کلیه عاملین ذیحساب و روسای دارایی های نیروهای سه گانه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش و سازمان های آجا با هدف ارتقای توان عملیاتی در دارایی ارتش برگزار شد.

 

 در راستای منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اجرای صحیح قوانین، مقررات و انضباط مالی یکان های آجا با رویکرد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ گردهمایی تبیین و بازنگری قوانین و مقررات مالی آجا با حضور کلیه عاملین ذیحساب و روسای دارایی های نیروهای سه گانه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش و سازمان های آجا با هدف ارتقای توان عملیاتی در دارایی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش امیر سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا افشاری رئیس دارایی آجا در این زمینه گفت: در این گردهمایی که به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرای صحیح دستورالعمل ها و بخشنامه های مالی مبتنی بر صحت، دقت و سرعت تشکیل شد، قوانین و مقررات مالی با تکیه بر سه اصل: شناخت صحیح قوانین و مقررات مالی، اجرای قوانین و نظارت بر اجرای آن بر مبنای قانون محاسبات عمومی کشور در سطح مدیران ارشد بازنگری و تبیین شد.
مدیر کل امورمالی و ذیحساب ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ایجاد وحدت رویه در تهیه، تنظیم و ارائه به موقع گزارشات مالی، استفاده بهینه از منابع مالی تخصیص یافته و مصرف وجوه اعتباری مصوب و مستند سازی تجارب ارزنده عاملین ذیحساب در جهت ارتقای  اهداف مالی و اثر بخشی منابع مالی با هدف افزایش توان رزمی نیروها در سطح آجا از دیگر دستاوردهای این گردهمایی بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 3 بهمن 1395
نظرات

فرمانده هوانیروز از بازآماد پنج فروند از انواع بالگردهای پشتیبانی و رزمی در پایگاه چهارم هوانیروز خبر داد.

 

فرمانده هوانیروز از بازآماد پنج فروند از انواع بالگردهای پشتیبانی و رزمی در پایگاه چهارم هوانیروز خبر داد.
امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری در بازدید از پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان، از یکان‌های مختلف اطلاعات، عملیات و گردان‌های پروازی و نگهداری و تعمیر، گزارش‌های لازم را از روند پیشرفت امور دریافت کرد.
وی همچنین در جمع مسئولان پایگاه چهارم هوانیروز طی سخنانی با گرامیداشت نبردها و حماسه‌های ماندگار هوانیروز در صحنه‌های مختلف خدمت به کشور گفت: به موازات بصیرت و شجاعت خلبانان، تعهد و تخصص کارکنان فنی هوانیروز بود که همواره باعث عزت و آبروی هوانیروز در نظام و انقلاب شد.
امیر یاری در ادامه با یادآوری خلق حماسه‌های نگهداری و تعمیر در صحنه‌های نبرد دوران دفاع مقدس گفت: متخصصین نگهداری و تعمیر هوانیروز، شبانه و با کمترین امکانات در مناطق عملیاتی غرب و جنوب، بالگردها را آماده پرواز می‌کردند، تا صبح فردا با دستان خلبانان شجاع هوانیروز، کمر دشمن را در هم شکنند و این اقدام همان سُرایش سرود «ما می‌توانیم» بود.
وی ضمن اظهار رضایت از روند کار پنج فروند بالگرد بازآماد شده، این اقدام را در تداوم حماسه‌های دفاع مقدس دانست و گفت: ان‌شاءالله در دهه شکوهمند فجر امسال به‌طور رسمی، این بالگردها به ناوگان قدرتمند و عظیم پروازی هوانیروز خواهند پیوست.
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش نیز در طول این بازید، گزارشی از روند بازآماد این بالگردها ارائه کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 3 بهمن 1395
نظرات

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار ما از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و این انقلاب متعلق به خانواده شهدا و جانبازان است.

 

 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار ما از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و این انقلاب متعلق به خانواده شهدا و جانبازان است.
 
امیرسرتیپ کیومرث حیدری سه‌شنبه شب در مراسم یادواره شهدای عملیات کربلای 6 و تجلیل از 192 نفر از جانبازان و خانواده معظم شهدا کرمانشاه که در مجموعه فرهنگی رفاهی گلایول شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: شهادت در فرهنگ اسلام و در فرمایشات امام عزیزمان معامله با خداوند معرفی شده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارزشمند توصیف کردن جانفشانی شهدای والامقام و حرکت آنان در مسیر دفاع از حق و اجرای دستورات الهی، عنوان کرد: بدنی که در راه خدا متلاشی و تکه‌تکه شده، به‌دست می‌آید و خدا آن‌را در آغوش می‌گیرد.
سرتیپ حیدری با اشاره به قیام عاشورا و حرکت سیدالشهداء(ع) برای ایستادگی در مقابل دشمنان دین خدا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر که برای همه آزادی‌خواهان عالم تا برپایی قیامت یک درس جاودانه و ماندگار است، تصریح کرد: هنوز به محض سالگرد قیام عاشورا انگار این واقعه به تازگی اتفاق افتاده و مقام شهدا هم همان‌گونه است.
وی با تقدیر از والدین شهدا و با اشاره به عظمت کار آنان در تربیت فرزندان برومندی که در راه دفاع از دین خدا و میهن اسلامی جان خود را فدا کردند، گفت: بی‌شک پدر شهید بستری را فراهم کرده که اجرش اگر از شهید بیشتر نباشد، کمتر نیست.
سرتیپ حیدری افزود: من غبطه می‌خورم چرا این مسیر نورانی شامل حال من نشد؟ من به شما خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان که صبورانه تحمل کردید درود می‌فرستم، جانبازان جان برکف با شهیدان تفنگ به‌دست گرفتند و جنگیدند که تاریخ امروز ما به این عزیزان افتخار می‌کند.
وی با بیان اینکه ما مدیون کسانی چون شهدای والامقام و حضرت امام خمینی(ره) هستیم که در باغ شهادت را به ما آدرس دادند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با صلابت حیدری خودشان امروز ملت را با صلابت پیش می‌برند و امروز بزرگ‌ترین قدرت‌مندان دنیا در خلوت خودشان و در اتاق فکرشان اعتراف به اثرگذاری نهضت ایران اسلامی دارند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران متذکر شد: این اقتدار ما از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و این انقلاب متعلق به خانواده شهدا و جانبازان است
تعداد بازدید از این مطلب: 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 3 بهمن 1395
نظرات

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: باید متوازن با توسعه استفاده از دریا، دانش آن در بخش‌های مختلف از جمله طب رزم دریا را در کشورمان گسترش دهیم.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: باید متوازن با توسعه استفاده از دریا، دانش آن در بخش‌های مختلف از جمله طب رزم دریا را در کشورمان گسترش دهیم.
امیردریادار حبیب‌الله سیاری در چهارمین همایش ملی‌ طب پیشگیری در بندرعباس که به میزبانی منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار ‌شد، اظهار داشت: حضور در دریاها و ایفای نقش مطلوب در این حوزه به دانش و ساز و کارهای علمی و فکری نیاز دارد که متناسب با مأموریت رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروی دریایی ارتش برای حضور در آب‌های آزاد و بین‌المللی برای صیانت از منافع جمهوری اسلامی ایران مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بهره‌مندی از دریا به امکانات و دانش نیاز دارد، افزود: در نیروی دریایی ارتش تلاش کرده‌ایم تا متناسب با بومی‌سازی تجهیزات و نیازها، نسبت به رشد توانمندی‌های علمی خود در حوزه‌های گوناگون نیز اقدام کنیم که یکی از این حوزه‌ها، طب رزم دریا و طب پیشگیرانه دریایی است که کارآمدی نیروها را در شرایط مختلف افزایش می‌دهد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: برای بازیابی نقش مقتدرانه خودمان در زمینه بهره‌مندی از دریاها بخصوص در خلیج فارس و دریای عمان به رشد دانش تخصصی در حوزه‌های مختلف نیاز داریم تا بتوانیم غفلت تاریخی از این حوزه را جبران کرده و سیاست‌های استکباری دشمنان در زمینه کوتاه‌کردن دست ما از حضور در دریاها و آب‌های آزاد را خنثی کنیم.
امیر دریادار سیاری عنوان کرد: کشورهای مختلف متوجه سرمایه‌های عظیم در دریاها شده‌اند و از شیلات تا گردشگری و تجارت و ... در زمینه رشد توانمندی‌های ساحلی خود سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را آغاز کرده‌اند و ما در کشورمان نیز سرمایه‌گذاری‌هایی را در این بخش‌ها آغاز کرده‌ایم که باید متناسب با رشد توانمندی‌های علمی داخلی باشد.
وی گفت: حضور ما در دریاها و آب‌های بین‌المللی حضوری مقتدرانه اما توأم با صلح‌طلبی و ایجاد امنیت بوده و امنیت حاصل از حضور ما در دریاها نصیب حال بسیاری از کشورها نیز شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش به تلاش‌های صورت گرفته از سوی این نیرو برای رشد و توسعه در سواحل مکران نیز اشاره‌ای کرد و بیان داشت: ارتش برای رشد ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی استان هرمزگان و از جمله کارکنان خود در استان هرمزگان نسبت به ایجاد دو بیمارستان تخصصی در این استان اقدام خواهد کرد.
امیر دریادار سیاری همچنین بر ضرورت صیانت از سلامت کارکنان نیروی دریایی نیز تأکید و اظهار کرد: نیروی انسانی سالم و کارآمد منشأ خدمت و توسعه و تحول است لذا باید سلامت جسمانی او به طور ویژه پیگیری شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 3 بهمن 1395
نظرات

 


حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، در سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنان تا حرفشان اثر گذار باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش که در محل ستاد این نیرو برگزار شد، تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنان تا حرفشان اثر گذار باشد و مخاطبانشان احساس کنند در برابر توبیخ و تنبیه قرار نگرفته اند .
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وی با بیان اینکه همه باید در برابر اجرای این فرضه دینی احساس مسئولیت کند، اظهارداشت: یکی از رموز پیروزی انقلاب شکوهمند ما همین امر به معروف و نهی از منکر بود و امام خمینی (ره) نیز در همین راستا راه صحیح را به مردم نشان دادند.
 نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف دینی و شرعی دانست و افزود: در امر به معروف و نهی از منکر بایستی نیت ما رضای خدا باشد چرا که تذکر لسانی وظیفه همگانی است اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که امر به معروف و نهی از منکر را باید با استدلال گفت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به شیوه های گوناگون امربه معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: برای دوام و اثر گذاری بهتر فریضه امربه معروف و نهی از منکر باید آمران به معروف و ناهیان از منکر طوری رفتار و عمل کنند که مردم آنان را در کنار خود ببینند نه در مقابل خود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین تذکر لسانی را لازمه استمرار این فریضه عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای صحیح و منطقی امر به معروف و نهی از منکر باعث بیمه شدن جامعه اسلامی در مقابل انواع تهاجم فرهنگی دشمن خواهد شد چرا که امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به یک جنبه از زندگی انسان نیست.
وی در پایان به منویات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در خصوص فرضیه امر به معروف و از نهی از منکر اشاره کرد و تصریح نمود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار خود با مسئولین کشور همواره به این فرایض الهی اشاره می نمایند که نشان از اهمیت ویژه این فرایض برای رهبری انقلاب دارد.
گفتنی است سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش با حضور  سخنرانی امیر سرتیپ شاه صفی فرمانده نیروی هوایی و حجت الاسلام احمد جلیلی صفت رئیس اداره عقیدتی  سیاسی این نیرو در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد
تعداد بازدید از این مطلب: 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود