آمار مطالب

کل مطالب : 367
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 128
باردید دیروز : 16
بازدید هفته : 149
بازدید ماه : 149
بازدید سال : 5734
بازدید کلی : 91088

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان غرش آسمان و آدرس dive.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396
نظرات

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقاط مرزی مین‌گذاری شده که هنوز پاکسازی نشده‌اند، توضیح داد: میادین مختلفی وجود دارد که پاکسازی آن نیازمند نقشه و تاکتیک است. در مین‌گذاری‌ها روش‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شود که دشمن از آن با خبر نشود. در حال حاضر حدود 97 درصد مناطق مین‌گذاری شده که از سوی ما یا دشمن ایجاد شده بود، پاکسازی شده‌اند ولی درصد اندکی از مین‌گذاری‌ها نیز جهت جلوگیری از ورود با خروج از مرزها وجود دارد که با تابلوهای اعلان و هشدار مشخص شده و مردم نباید به این مناطق وارد شوند.

وی با اشاره به طرح جابه‌جایی پادگان لشکر 92 زرهی از درون شهر اهواز گفت: طرح جابه‌جایی پادگان لشکر 92 زرهی به منظور رفع مشکل ترافیکی اهواز انجام شد و حدود 870 هکتار از زمین‌های پادگان تغییر کاربری داده و نیمی از آن را در اختیار شهرداری اهواز قرار دادیم که البته شهرداری اهواز به دلیل مشکلات اعتباری هنوز موفق نشده از این اراضی استفاده کند.

ظریفی‌یگانه با اشاره به برنامه‌های ویژه روز ارتش نیز بیان کرد: مهم‌ترین برنامه این روز، رژه روز ارتش است که فردا(29 فروردین ماه) راس ساعت 8:30 صبح در سطح کشور و همزمان در اهواز و دزفول به اجرا درمی‌آید  و گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح به نمایش در خواهد آمد.

تعداد بازدید از این مطلب: 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396
نظرات

رییس جمهور کشورمان با تأکید بر لزوم توجه نیروهای مسلح به توصیه امام (ره) و تأکیدات رهبری برای عدم ورود به بازی‌های سیاسی اظهار کرد: ورودی نیروهای مسلح به وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند آنها را از اهداف بلند خود دور کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش که به مناسبت سی و نهمین سالروز ارتش در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد،‌ اظهار کرد: ارتش به معنای یادآوری ایثار و فداکاری دلاورمردان ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس و پاسداری آنها از مرزوبوم کشور در قریب به 30 سال پس از دوران دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر اینکه از ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره بعد از انقلاب اسلامی در تاریخ ایران و جهان در منطقه به نیکی و عظمت یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: نام برخی از ارتش‌های دنیا یادآور دخالت در امور کشورهای دیگر، نسل‌کشی، حمایت از تروریسم، کودتا و بی‌احترامی به نظر ملت و قانون است، اما نام ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور نظم و انضباط و ایمان ودفاع مشروع از سرزمین مقدس ایران و حرکت در چارچوب قانون و منافع و مصالح ملی است.

رییس جمهوری با بیان اینکه ارتش آزمون خود را در هشت سال دفاع مقدس پس داده است، تأکید کرد: هیچ عملیات بزرگی در هشت سال دفاع مقدس وجود ندارد که با پرواز هواپیماهای نیروی هوایی همراه نباشد؛ هیچ عملیات بزرگی مشاهده نمی‌شود مگر آنکه هفته‌ها قبل از عملیات شاهد پروازهای RF4 در آن منطقه نبوده باشیم و با تحقیق‌های عملیاتی این نوع هواپیماها طرح‌های نظامی عملیاتی ما تکمیل نشده باشد. در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ عملیات نظامی وجود نداشت که در آن شاهد پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی و توپخانه و زرهی نیروی زمینی و هوانیروز ارتش در کنار رزمندگان نباشیم.

روحانی با تأکید بر اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس همواره شاهد وحدت میان ارتش، سپاه، بسیح و نیروی انتظامی بوده‌ایم، گفت: بر اساس قانون اساسی ارتش وظیفه پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با فداکاری و ایثار به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396
نظرات

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم توان دفاع و عملیات در خارج از مرزهای کشور را دارد.

به گزارش ر ایسنا، امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز  در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروز روز پاسداشت ارتش و روز تعظیم به همه ایثارگران و به خصوص ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ روز حماسه نیروی زمینی قهرمان و چشم بیدار ارتش ایران و  غیورمردانی است که دشمن زبون را ناامید کردند.

وی افزود: ارتش ایران بعد از حماسه آفرینی‌های خود در جنگ تحمیلی در دیگر عرصه‌های دفاعی، اقتصادی و اجتماعی نقش ایفا کرد و امروز نقش بسزایی نیز در اقتصاد مقاومتی دارد.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری تصریح کرد: خودکفایی درکالاها و دیگر تجهیزات نظامی را می توان از دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد. 

امیر آذرافروز گفت: امروز ارتش جمهوری سالامی ایران به فرمان مقام معظم رهبری آمادگی‌های ایمانی، رزمی و انضباطی خود را به منصه ظهور رسانده و همواره آماده دفاع از ایران اسلامی است. 

وی خاطر نشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ارتش توان دفاع و عملیات در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را نیز دارد و آماده دفاع و عملیات در خارج از مرزهای ایران نیز است.

امیر آذر افروز گفت: این اطمینان را می‌دهیم که در دفاع از کیان ملت و کشور لحظه‌ای درنگ نکنیم و دشمنان را به خاک ذلت بنشانیم .

تعداد بازدید از این مطلب: 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396
نظرات

امیر سرتیپ احمدرضا پورستان جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش و فصلنامه الماس ایران بازدید کرد.

به گزارش ایسنا،در این بازدید، ابتدا امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این مرکز گفت: مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش با جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی با همکاری فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش هزاران ساعت فیلم و مصاحبه در غالب تاریخ شفاهی برای آیندگان جمع‌آوری کرده است.

وی ادامه داد:  فصل نامه الماس ایران نیز به منظور جلوگیری از تحریف و فراموشی وقایع دفاع مقدس و همچنین برای آشنایی پژوهشگران دفاع مقدس و دوست‌داران راه ایثار و شهادت بر پایه نشست‌های مفهومی تاریخ شفاهی مستند، با کوشش محققان و پیشکسوتان این عرصه  تهیه و در پایان هر فصل در اختیار تمام سازمان های دولتی، فرماندهان، مراکز پژوهشی و دانشگاهی و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در ادامه این بازدید، امیر سرتیپ پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش پس از بازدید از قسمت‌های مختلف و آشنایی با اقدامات انجام شده در جمع کارکنان و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش پیشکسوتان و فرماندهان ارتش در دفاع مقدس گفت:همانگونه که در دوران دفاع مقدس و در بحرانی‌ترین شرایط در برابر دشمن متجاوز سینه سپر کردند، هم اکنون نیز در برابر تهاجم فرهنگی دشمن با سینه‌ای مالامال از ناگفته‌های جنگ، از مرزهای فرهنگی این مرز و بوم دفاع می‌کنند و با سلاح قلم و زبان به صحنه پیکار شتافتند. این کارهای انجام شده و در حال انجام، ستودنی است و برای امروز و آیندگان گنجینه‌ای است که مایه مباهات خواهد بود.

وی افزود: هر فرمانده و پیشکسوتی خاطراتی دارد که شاید تا به امروز نتوانسته به زبان بیاورد و یا کسی از او نخواسته که چیزی بگوید، اما شما با این کارتان این گنج نهفته را  از دل دلاورمردان عرصه پیکار بیرون آورده و برای تحقیق و پژوهش و افتخار و سربلندی در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهید و این کار بزرگی است.  جمع‌آوری کامل اسناد دفاع مقدس و بکارگیری آن در تمام پروژه های تحقیقاتی بایستی سرلوحه امور قرار گیرد و توسعه کمی و کیفی این مرکز جزو اولویت‌های کاری ما خواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396
نظرات

به گزارش ایسنا در این بیانیه آمده است:
 تاریخ ایران اسلامی مالامال از خاطرات مردان مردی است که با قلبی مملو از عشق به معبود لحظه ای آرام نگرفته و چون امواج خروشان، حیات جاودان خویش را در ستیز با ظالمان سپری کردند و در نهایت با شهادت، دستمزد گرانبهای خود را از خداوند باریتعالی دریافت نمودند.
در این میان، مجاهد وارسته، شهید سپهبد محمد ولی قرنی از جمله شهیدانی است که پیش از به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و در حساس ترین روزهای انقلاب با ایمان و اعتقاد ضد استبدادی خود، پذیرای مسئولیت شده و جان عزیز خود را در طَبَق اخلاص نهاده و سالها در زندان های رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کرد اما لحظه ای از آرمان های اسلامی و انقلابی خود دست نکشید و تا آخرین لحظات زندگی خود این راه را تداوم بخشید.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: شهید سپهبد قرنی در شرایطی فرمان حضرت امام خمینی (ره) را پذیرفت و ریاست ستاد مشترک ارتش را برعهده گرفت که فرماندهان سرسپرده رژیم طاغوت از کشور فرار کرده و نا آرامی های شدیدی در مناطق مختلف کشور وجود داشت اما این شهید بزرگوار با پشتوانه ای از ایمان و باورهای مذهبی و انقلابی ضمن نظم بخشیدن به امور مختلف، در سرکوب شرارتها و خودکامگی های عناصر و گروهک های ضد انقلاب تلاش زیادی از خود نشان داد.
در ادامه بیانیه ارتش آمده است: منافقین کوردل که وجود شهید قرنی را مانعی بزرگ بر سر رسیدن به اهداف شوم خود می دیدند در اقدامی ناجوانمردانه این فرمانده فداکار و مخلص ارتش اسلام را در روز سوم اردیبهشت ماه سال 1358 به شهادت رساندند و با شهادت این مرد بزرگ، برگی زرین به اوراق پرافتخار ارتش افزوده شد.
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالگرد شهادت پرافتخار شهید سپهبد محمد ولی قرنی؛ آشنایی با انسان های حقیقت جو را برای نسل های آینده انقلاب دارای پیامی ارزشمند دانست و در این راستا حفظ یاد و انتشار خدمات ارزشمند و موثر سپهبد قرنی بعنوان فرمانده موفق و انقلابی را اقدامی لازم در جهت اطلاع نسل جوان از جایگاه آن شهید والامقام در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و علو درجات و همنشینی با اولیاء الله را برای آن شهید والامقام  از درگاه حضرت حق مسئلت نمود.

تعداد بازدید از این مطلب: 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396
نظرات

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به حقوق و مزایای حافظان امنیت در کشور تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی گلمرادی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه) مجلس، ضمن تبریک روز ارتش اظهار کرد: در بازدید میدانی متوجه شدم که حقوق و مزایای ارتشیان خصوصا بازنشستگان وفادار به نظام اندک است. مسوولین محترم توجه داشته باشند که موضوع حقوق و مزایا و رفاهیات خالقان و حافظان امنیت و اقتدار این نظام مقدس حائز اهمیت فراوان است.

وی افزود: توجه به نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، سپاهی، نظامی و انتظامی در این دنیای ملتهب مشت محکم بر دهان یاوه‌گویانی است که در مقابل عظمت سپاه نظام جمهوری اسلامی خار و ذلیل هستند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اهمیت اصلاح ساختار آموزش و پرورش و تعیین تکلیف معلمان و همچنین توجه به حقوق و مزایای آنان خاطرنشان کرد: ما باید به قصد پرورش استعدادها و خلاقیت‌ها توجه ویژه‌ای به این قشر داشته باشیم چرا که راه نجات کشور از مشکلات نجات آموزش و پرورش و آموزش عالی از این وضع نابسامان است.

گلمرادی با اشاره به در پیش رو داشتن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تصریح کرد: مراقب باشیم دیگر فریب نخوریم؛ حضور گسترده و یکپارچه مردم همراه با توجه و دقت موجب نجات کشور از مشکلات اقتصادی و اشتغال است و مشت محکمی بر دهان استکبار خواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396
نظرات

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: جمهوری اسلامی با همه قوا به مبارزه با گروه‌های تروریستی پرداخته و اقدامات مثبت ایران در افغانستان، عراق و سوریه در مبارزه با این گروه‌ها چنان در حافظه تاریخ ثبت شده است که هیچکس قادر به نادیده گرفتن آن نیست.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در دیدار با وابستگان نظامی خارجی که در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد، گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که برای نهمین سال پیاپی با برگزاری این مراسم باشکوه میزبان وابستگان محترم نظامی کشورهای دوست در جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: جهان در مقطع فعلی برهه حساسی را تجربه می کند و به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی قرار دارد و نظم جهانی در حال دگرگونی است.

حیدری اظهار کرد: هم اکنون در بعضی از کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و با توطئه بیگانگان، افراطی گری و اقدامات وحشیانه تروریستی و جنگ های نیابتی در حال طرح ریزی و اجراست و مجموعه ای از تروریست ها اعم از عناصر افراطی القاعده، طالبان، داعش، جبهه النصره و سایر گروهک های تروریستی با تحریک و پشتیبانی بعضی از کشورها و حمایت و هدایت کشورهای به ظاهر طرفدار حقوق بشر، برابر سناریوهای ابلاغی از سوی اربابانشان بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال جنایت علیه بشریت هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1396
نظرات

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای با گرامیداشت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان، اقتدار دفاعی و آمادگی همه جانبه نظام و ملت ایران برای پاسخ قاطع و تعبیین کننده به جبهه دشمن را مرهون هوشمندی و تلاش متعهدانه و مجاهدانه ارتشیان غیور و سایر نیروهای مسلح کشور دانست.

به گزارش ایسنا، ستاد کل نیروهای مسلح، در بخشی از این بیانیه آمده است: 29 فروردین ماه در تاریخ انقلاب اسلامی و ملت ایران و نیروهای مسلح یادآور یکی از تصمیم های راهبردی و سرنوشت ساز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) است که در شرایطی بسیار خطیر و هنگامه ای که آمریکا و حامیان رژیم پلید و وابسته پهلوی با توهم بازگشت به ایران؛ ضد انقلاب و عوامل مزدور داخلی را همزمان با فتنه آفرینی در بخش هایی از استان های مرزی کشور به سر دادن آوای شوم انحلال ارتش واداشته بود، رقم خورد.


این بیانیه افزوده است: اقدام هوشمندانه و پیام تاریخی و الهام بخش حضرت امام(ره) در حمایت از ارتش در فروردین 1358 روح حیات و عزت را در پیکره ارتشیان - که در خط انقلاب و ملت قرار گرفته بودند - دمید و ظهور ارتشی مکتبی و انقلابی برای صیانت از استقلال تمامیت ارضی و استحکام سپر دفاعی کشور برابر جبهه پلید دشمنان را سبب شد.


این بیانیه در ادامه، مجاهدت های ارتش در همراهی با سایر نیروهای مسلح طی 38 سال گذشته که هوشمندانه و با درک واقعیات پیش رو و مقضیات زمانه و متناسب با تهدیدات فراروی کشور، افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به نقطه هراس دشمنان و بدخواهان تبدیل کرده است را ستودنی و مایه مباهات ایرانیان توصیف کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1396
نظرات

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را نماد حماسه سیاسی و اراده مردم برای تعیین سرنوشت خود دانست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در همایش فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش که امروز(دوشنبه) با حضور امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در سالن همایش های شهید مطهری این ستاد برگزارشد به برگزاری انتخابات پیش رو اشاره و اظهار داشت: برگزاری انتخابات و حضور گسترده مردم در آن به عنوان اصلی ترین مولفه نظام مردم سالاری دینی است که خوشبختانه از بدو پیروزی انقلاب تاکنون مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور خود در پای صندوق های رأی اراده خود برای خلق حماسه سیاسی را به نمایش گذاشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در  ارتش جمهوری اسلامی ایران، مشارکت همگانی در انتخابات را در این مقطع بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به وضعیت کنونی منطقه، حفظ و ارتقای امنیت کشور از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و یکی از مهم ترین کارکردهای انتخابات نیز همین موضوع یعنی ارتقا امنیت کشور است.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره نامگذاری سال ۱۳۹۶ به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" تحقق شعار سال در حوزه اقتصادی را مرتبط به موفقیت در حوزه سیاسی عنوان و تصریح کرد: حماسه اقتصادی را زمانی می توان به درستی عملیاتی کرد که در حوزه سیاسی اقتدار و توانمندی های لازم وجود داشته باشد.


تعداد بازدید از این مطلب: 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1396
نظرات

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: جمهوری اسلامی با همه قوا به مبارزه با گروه‌های تروریستی پرداخته و اقدامات مثبت ایران در افغانستان، عراق و سوریه در مبارزه با این گروه‌ها چنان در حافظه تاریخ ثبت شده است که هیچکس قادر به نادیده گرفتن آن نیست.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در دیدار با وابستگان نظامی خارجی که در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد، گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که برای نهمین سال پیاپی با برگزاری این مراسم باشکوه میزبان وابستگان محترم نظامی کشورهای دوست در جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: جهان در مقطع فعلی برهه حساسی را تجربه می کند و به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی قرار دارد و نظم جهانی در حال دگرگونی است.

حیدری اظهار کرد: هم اکنون در بعضی از کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و با توطئه بیگانگان، افراطی گری و اقدامات وحشیانه تروریستی و جنگ های نیابتی در حال طرح ریزی و اجراست و مجموعه ای از تروریست ها اعم از عناصر افراطی القاعده، طالبان، داعش، جبهه النصره و سایر گروهک های تروریستی با تحریک و پشتیبانی بعضی از کشورها و حمایت و هدایت کشورهای به ظاهر طرفدار حقوق بشر، برابر سناریوهای ابلاغی از سوی اربابانشان بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال جنایت علیه بشریت هستند.

فرمانده نزاجا تاکید کرد: هیچکس در جهان نمی تواند نقش سازنده و ثبات بخش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را در شرایطی که ناامنی و بی ثباتی مورد حمایت قدرت های فروشنده سلاح است را نادیده بگیرد. زمانی که آمریکا مشغول حمایت از گروه های تروریستی در منطقه بود، جمهوری اسلامی با همه قوا به مبارزه با این گروه‌ها پرداخت و اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، عراق و سوریه در مبارزه با گروهای تروریستی چنان در حافظه تاریخ ثبت شده است که هیچکس قادر به نادیده گرفتن آن نیست.

وی افزود: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و موضع گیری کاندیداهای انتخاباتی در کشورهای اروپایی و سایر تحولات در واقع شروع یک روند سیاسی است که از نظم و روش های جاری مطابقت ندارد و مسلما این روند بر اتحادیه های نظامی در منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: پایه و اساس سیاست های چند دهه اخیر آمریکا در خاورمیانه سیاست های موسوم به دموکراسی سازی و دولت ملت سازی با هدف همسانی هویتی ملت های منطقه با الگو های سیاسی و فرهنگی غربی بوده است، پیگیری عینی این سیاست در دو کشور افغانستان و عراق با وجود هزینه هنگفت برای آمریکا نه تنها به دستاوردهای مد نظر آنها منجر نشد بلکه منطقه را آماج بی ثباتی و رشد قارچ گونه گروه های تروریستی و تشدید منازعات قومی مذهبی در این کشورها و کل منطقه قرار داد که سرآمد آن پیدایش داعش بود.

حیدری افزود: با وجود تناقضات فکری و کلامی استخراج شده از مواضع و رفتار سیاسی رئیس جمهور جدید آمریکا و نقد جدی وی از سیاست پیشینیان خود به نظر می‌رسد که پس از سالها اتخاذ راهبرد امنیت محوری در سیاست خارجی آمریکا، در دوره جدید راهبرد اقتصاد محوری منبع اصلی کنش سیاست خارجی آمریکا، مد نظر قرار گرفته است و این بدین معناست که کنش‌های امنیتی از مراجع محاسبه‌گری، اقتصادی عبور خواهد کرد و مبنایی برای تهدیدات امنیتی در قبال متحدان خود و همکاری با قدرت‌های منطقه‌ای، ملی جهت مبارزه با داعش خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی همچنین گفت: با وجود تحولات عظیم در منطقه و تصویر سازی غلط رسانه‌‎ها از توانمندی‌های جمهوری اسلامی، ایران کماکان دومین اقتصاد بزرگ در غرب آسیا و شمال آفریقا و هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و از لحاظ جمعیت یکی از عناصر بزرگ ژئوپولیتیکی است لذا این توانمندی‌ها، پیشران‌های مناسبی جهت تغییر سیاست خارجی و تقویت توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی خواهد بود و نیروی زمینی به پشتوانه همه این عناصر ثابت و متغیر ژئوپولیتیک کشور و رهبری مقام معظم رهبری، خود را در موقعیت برتر جهت اجرای ماموریت‌های ذاتی و دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی می‌بیند و توان ارتش جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تهدیدی برای سایر کشورها بویژه همسایگان نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1396
نظرات

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: همزامان با افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور فرماندهان و پیشکسوتان ارتش در ارتفاعات بازی دراز روایت‌گری کردند.

امیرسرتیپ ابراهیم گلفام در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور چند هزار نفری زائران راهیان نور در بازی دراز بیان کرد: کوهپیمایی بزرگ مردم و فرماندهان منطقه غرب کشور به مناسبت عملیات بازی‌دراز برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد:‌این برنامه هر ساله به مناسبت سالروز آزادسازی ارتفاعات بازی‌دراز از چنگال دشمن بعثی برگزار می‌شود. امسال نیز با حضور بیش از ۲۵ هزار زائر و علاقه‌مند به راه شهدا برگزار شد. پس از پایان این کوهپیمایی فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به تشریح این عملیات و نقش یگان‌هایی همچون هوانیروز ارتش در بُعد امدادرسانی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام سخنرانی کردند.

گلفام افزود: در حقیقت این برنامه افتتاحیه راهیان نور در سال جدید و در مناطق عملیاتی غرب کشور به حساب می‌آید. حضور فرماندهان ارتش در بین مردم با لباس بسیجی یکی از بخش‌های برگزار این برنامه بود. گفتنی است سرهنگ معینی ارشدنظامی غرب کشور نیز در این حرکت عظیم فرهنگی و بصیرت‌بخش حضور داشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1396
نظرات

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای با گرامیداشت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان، اقتدار دفاعی و آمادگی همه جانبه نظام و ملت ایران برای پاسخ قاطع و تعبیین کننده به جبهه دشمن را مرهون هوشمندی و تلاش متعهدانه و مجاهدانه ارتشیان غیور و سایر نیروهای مسلح کشور دانست.

به گزارش ایسنا، ستاد کل نیروهای مسلح، در بخشی از این بیانیه آمده است: 29 فروردین ماه در تاریخ انقلاب اسلامی و ملت ایران و نیروهای مسلح یادآور یکی از تصمیم های راهبردی و سرنوشت ساز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) است که در شرایطی بسیار خطیر و هنگامه ای که آمریکا و حامیان رژیم پلید و وابسته پهلوی با توهم بازگشت به ایران؛ ضد انقلاب و عوامل مزدور داخلی را همزمان با فتنه آفرینی در بخش هایی از استان های مرزی کشور به سر دادن آوای شوم انحلال ارتش واداشته بود، رقم خورد.
این بیانیه افزوده است: اقدام هوشمندانه و پیام تاریخی و الهام بخش حضرت امام(ره) در حمایت از ارتش در فروردین 1358 روح حیات و عزت را در پیکره ارتشیان - که در خط انقلاب و ملت قرار گرفته بودند - دمید و ظهور ارتشی مکتبی و انقلابی برای صیانت از استقلال تمامیت ارضی و استحکام سپر دفاعی کشور برابر جبهه پلید دشمنان را سبب شد.
این بیانیه در ادامه، مجاهدت های ارتش در همراهی با سایر نیروهای مسلح طی 38 سال گذشته که هوشمندانه و با درک واقعیات پیش رو و مقضیات زمانه و متناسب با تهدیدات فراروی کشور، افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به نقطه هراس دشمنان و بدخواهان تبدیل کرده است را ستودنی و مایه مباهات ایرانیان توصیف کرده است.
در ادامه این بیانیه با اشاره به تلاش ها و موفقیت های روز افزون نیروی زمینی به عنوان بازوی توانمند و مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری این روز به عنوان گرامیداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان از سوی مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا را سند افتخار ارتش دانسته و می افزاید: بی شک جایگاه ممتاز اقتدار دفاعی و آمادگی های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ قاطع و تعیین کننده به هر نوع تهدید و تعرض جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، مرهون تلاش متعهدانه و مومنانه و حرکت مجاهدانه و هوشمندانه آحاد نیروهای مسلح به ویژه ارتش غیرتمند است که هم اکنون مایه یاس و استیصال قدرت های مستکبر، شرور و ماجراجو و نا امیدی آنان از عملی ساختن هر نوع تهدید سخت و تعقیب آمال و آروزهای شیطانی شده است.
این بیانیه در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره الهام بخش شهیدان و حماسه سازان ارتش جمهوری اسلامی ایران و تبریک این روز خجسته به آحاد فرماندهان، مدیران و کارکنان غیور و دلاور ارتش و خانواده های معظم آنان تاکید کرده است: به فضل الهی و در سایه برخورداری از نعمت اسلام و ولایت و تبعیت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه ای(مدظله العالی) مسیر پر افتخار و امنیت افزای نیروهای مسلح به مدد«وحدت»، هماهنگی، هم افزایی مثال زدنی و برخورداری از پشتوانه عمیق«معرفتی» و «بصیرتی» و روحیه «انقلابی» و «جهادی» و تجارب ارزشمند هم آوردی با جبهه دشمن در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن با در خشش فزونتر تداوم یافته و به بدخواهان ایران اسلامی یادآور خواهد شد پرچم مقاومت و شهادت طلبی در راه آرمان های بلند انقلاب، امام و شهدای گرانقدر، در این سرزمین همچنان بر دوش ارتشیان عزیز و سایر مدافعان انقلاب و میهن اسلامی برافراشته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1396
نظرات

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان گفت: دشمن بداند ارتش از منظر تجهیزات، قوا، ایمان و اعتقاد در آمادگی کامل به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم خلبان رحمان افسری سه‌شنبه 29 فروردین در آئین رژه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در میدان باباطاهر شهر همدان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن 38امین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی قهرمان، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، دشمن از طریق توطئه‌چینی علیه سپاه مشکلات فراوانی را ایجاد کرد اما نیروهای ارتش و فرماندهان تمام تلاش خود را به‌کار می‌گرفتند تا انسجام داخلی حفظ شود.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب دشمنان درصدد منحل کردن ارتش بودند اما امام(ره) با تصمیم خردمندانه خود تأکید کرد که ارتش باید بماند و در چنین روزی 29 فروردین‌ماه ارتش با سازوبرگ خاص خود آراسته و حمایت خود را از مردم اعلام کند.

افسری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در 38امین سالگرد خود، پایبندی خود را از مردم و مرزهای جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: ارتش با آراستن چنین ساختار و رژه در چنین روزی تابعیت خود را از ولایت‌فقیه اعلام و حمایت خود را از ملت و کشور ابراز می‌کند.

وی با بیان اینکه ارتش آمادگی کامل برای حراست از ارزش‌های اسلام و انقلاب را دارد، اضافه کرد: دشمن باید بداند که ارتش از منظر تجهیزات، قوا و ایمان و اعتقاد آمادگی کامل دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود