شگرد نظارت بر شبکه های اجتماعی توسط آمریکا

آمار مطالب

کل مطالب : 367
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 188
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 210
بازدید ماه : 659
بازدید سال : 6244
بازدید کلی : 91598

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان غرش آسمان و آدرس dive.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 10 تير 1396
نظرات

به گزارش شریان نیوز،دولت آمریکا طی سال‌های اخیر و پس از آزمودن راه‌های مختلف برای پیش‌برد اهدافش، به این نتیجه رسیده است که روش‌های سخت و نظامی و همین‌طور مبارزه مستقیم با دولت‌های متخاصم نباید اولین گزینه‌ای باشد که کاخ سفید به آن متوسل می‌شود. چنان‌که مدل انقلاب‌های رنگی نشان می‌دهد، واشینگتن اکنون روش‌های نرم و ابزارهای کنترل افکار عمومی را بیش‌تر می‌پسندد و به استفاده از این روش جدیدتر برای دست‌یابی به اهداف قدیمی خود روی آورده است.

بدیهی است که کارآمدترین ابزار در دنیای امروز برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی (چه در سطح جهانی و چه در سطح یک جامعه هدف) استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است. اکنون دیگر صرفاً «شبکه» اجتماعی نیستند، بلکه هر کدام به یک «رسانه» اجتماعی تبدیل شده‌اند؛ رسانه‌هایی که هر بازیگری در صحنه بین‌المللی می‌تواند از آن‌ها به سود خود استفاده کند.

در راستای فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های مجازی برای استفاده در عملیات اطلاعاتی، اندیشکده‌های آمریکایی پیشنهادها و راه‌کارهای مدنظر  خود در مسیر استفاده و دفاع مقابل رسانه‌های اجتماعی‌ را در قالب گزارش‌های متعددی در اختیار تصمیم‌گیران در دولت این کشور قرار داده‌اند. یکی از این اندیشکده‌ها، اندیشکده «سازمان رند» (RAND) وابسته به وزارت دفاع آمریکاست که طی گزارشی با عنوان «نظارت بر رسانه‌های اجتماعی: درس‌هایی برای تحلیل‌های آینده وزارت دفاع در حمایت از عملیات‌های اطلاعاتی[۱]» مفصلاً به این موضوع پرداخته است.

اهمیت این موضوع نیز به دلیل است که عملیات اطلاعاتی به مراحل شناخت و تأثیرگذاری این شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی به شکلی دقیق و مؤثر نیازمند است



تعداد بازدید از این مطلب: 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود