ه گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر خارجه کشورمان در حاشیه مر

آمار مطالب

کل مطالب : 367
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 246
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 268
بازدید ماه : 717
بازدید سال : 6302
بازدید کلی : 91656

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان غرش آسمان و آدرس dive.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : جمعه 24 دی 1395
نظرات

ه گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر خارجه کشورمان در حاشیه مراسم ختم پدر حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره جواد ترک‌آبادی گزینه مطرح برای تصدی سفارت ایران در دمشق و معرفی به رئیس جمهور و تعیین و نهایی شدن سفیر جدید ایران در عمان با بیان اینکه این موضوع در حال طی کردن مراحل قانونی است، عنوان کرد: هیچ کدام نهایی نشده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اظهارات تیلرسون گزینه تصدی وزارت خارجه آمریکا درباره بازنگری در برجام با بیان اینکه شما می‌دانید این توافق بین ایران و آمریکا نیست که آمریکا بخواهد درباره بازبینی، دوباره بحث کردن و دوباره مذاکره کردن تصمیم بگیرد، اضافه کرد: این توافقی است بین ایران و شش کشور و مجموعه اتحادیه اروپا که در سازمان ملل نیز مورد تایید قرار گرفته است.

قائم مقام وزیر خارجه اضافه کرد: لذا این بحث که توسط برخی از مقامات آمریکا مطرح می‌شود، هیچ زمینه‌ای ندارد و از هیچ حمایت و مشروعیت بین‌المللی برخوردار نیست و من مطمئن هستم این مقامات چاره‌ای ندارند که وقتی به قدرت می‌رسند با واقعیات کنار بیایند و همه تلاش خود را بر اجرای هر چه بهتر، صحیح‌تر و سریع‌تر برجام متمرکز کنند.

مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر خارجه همچنین در خصوص یک سالگی اجرای برجام نیز خاطرنشان کرد: برجام همچنان یکی از باشکوه‌ترین و افتخارآمیزترین توافقاتی است که بین یک کشور در حال توسعه و تقریبا همه قدرت‌های جهانی انجام شده است. این توافق تمام اصلی‌ترین خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران که حق هسته‌ای بود و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این مدت برای حفظ و تامین همه آنها صورت گرفته است را تأمین کرد.

وی افزود: ما توانستیم تحریم‌ها را رفع کنیم و تقریبا می‌توانم بگویم در همه حوزه‌هایی که تحریم به شدت علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شد، تحریم‌ها رفع شده است.

سرمدی با بیان اینکه در حوزه بانکی همچنان برخی مشکلات وجود دارد که آن هم شاهد گشایش‌هایی هستیم، عنوان کرد: امیدواریم به تدریج این میزان بدعهدی که از سوی آمریکایی‌ها دیده می‌شود رفع شود و به تدریج آمریکایی‌ها به این باور برسند که این روند فایده‌ای ندارد و تعهدات خود را به طور کامل عمل کنند.



تعداد بازدید از این مطلب: 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود